4301
Sök

Laddtryckstyrning

143 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
#1
tjennare hur kopplar man in laddtryckstyrningen lättast ?big_smile
Mvh:Dennis


950 Inlägg
13 maj 2010
#2
Du får nog beskriva lite mer om vad det är för grejor du ska koppla.

1 353 Inlägg
14 maj 2010
#3
beror juh helt på vilken,
men principen är densamma, kopplas mellan kompressorhus -> wg-klocka.
är det en pysventil så kopplas den där
är det elektronisk styrning så kopplas den där också med den stora skillnaden att de kopplas lite el o annat..


3 Inlägg
14 maj 2010
#4
Hej! Har en 940 turbo och ska koppla in en dawes device laddtrycksstyrning, men undrar vilken ände som ska kopplas vars? Har laddtrycksmätare och bränslechip  redan monterat ifall ni undrar.
Tacksam för svar/ Mvh Henrik.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/142203/928619_ix0rkp.jpg
Dawes device

https://www1.garaget.org/gallery/archive/142203/928621_dxg9by.jpg

7 277 Inlägg
14 maj 2010
#5
Den mittemot skruven ska kopplas på trycksidan och den andra kopplas mot wastegaten.


143 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
#6
jag ska bygga ett eget t-rör hittar inga som jag kan andvända till mina slangar big_smile


1 353 Inlägg
15 maj 2010
#7
hur menar du med bygga t-rör? vad för slangar ska du koppla laddtrycksstyrningen till?
det är juh vanliga 5-8mm vakumslangar som du kopplar in styrningen till ?

du kopplar juh in dig på den blåa slangen, vanligt t-kors funkar på den .. så förstår nog inte va du menar,...
https://www1.garaget.org/archive/100/99953/196950/196950-1884832.jpg


1 915 Inlägg
15 maj 2010
#8
Följde det inte med någon info om hur det kopplas ?
Köpte min på tradera för några månader sedan av en som säljer där, kostade ett par hundra och följde med kopplingsdiagram.

http://i21.ebayimg.com/07/s/000/77/47/c83d_1.JPG

Inspiron skrev:
Hej! Har en 940 turbo och ska koppla in en dawes device laddtrycksstyrning, men undrar vilken ände som ska kopplas vars? Har laddtrycksmätare och bränslechip  redan monterat ifall ni undrar.
Tacksam för svar/ Mvh Henrik.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/142203/928619_ix0rkp.jpg
Dawes device

http://www1.garaget.org/gallery/archive/142203/928621_dxg9by.jpg

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

143 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
#9
Crille88 skrev:
hur menar du med bygga t-rör? vad för slangar ska du koppla laddtrycksstyrningen till?
det är juh vanliga 5-8mm vakumslangar som du kopplar in styrningen till ?

du kopplar juh in dig på den blåa slangen, vanligt t-kors funkar på den .. så förstår nog inte va du menar,...
http://www1.garaget.org/archive/100/999 … 884832.jpg

jo jag vet men slangen till styrningen är aningen mindre så de finns inga t-anslutningar som finns i samma storlek sad


1 353 Inlägg
16 maj 2010
#10
vilken laddtrycksstyrning e de?
sitter slangen fast i givaren eller går den byta, finns t-kors som e mindre/större osv osv.


3 Inlägg
16 maj 2010
#11
Är det så här jag ska koppla? Skriv annars vilken anslutningen som ska till vilken, märkte upp så det inte blir nå missförstånd.
Det följde inte med instruktioner hur jag skulle koppla och är inte så bra på detta.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/142203/930647_y9ax6y.jpg
Anslutningarna är märkta med 1,2 och 3 på turbon samt A och B på laddtrycksstyrningen.

360 Inlägg
16 maj 2010
#12
Inspiron skrev:
Är det så här jag ska koppla? Skriv annars vilken anslutningen som ska till vilken, märkte upp så det inte blir nå missförstånd.
Det följde inte med instruktioner hur jag skulle koppla och är inte så bra på detta.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/142203/930647_y9ax6y.jpg
Anslutningarna är märkta med 1,2 och 3 på turbon samt A och B på laddtrycksstyrningen.

Yes så är det. B2 och A1


3 Inlägg
16 maj 2010
#13
Okej, måste det vara ungefär samma avstånd som på originalslangen eller kan jag dra in slangarna i bilen? vill kunna styra laddet när man kör.

Svetsare
3 150 Inlägg
16 maj 2010
#14
Inspiron skrev:
Okej, måste det vara ungefär samma avstånd som på originalslangen eller kan jag dra in slangarna i bilen? vill kunna styra laddet när man kör.

1 meter eller så extra gör ingen direkt skillnad, ska du däremot dra runt slangen från huven till bagaget och tillbaka och under och över bilen så kan det bli lite för långt  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

8 885 Inlägg
16 maj 2010
#15
Låser och ber dig åtekomma med en bättre rubrik.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar


Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se


Sök