Fan va nice Men hur är det att sätta dit m90 på 240?? På 740/940 behöver man ju inte ändra kardantunneln på när man ska byta till m90 från m46/m47. det är ju bara att köpa ny växellådsbalk till de för att det ska passa, varför är det helt annat på 240, de har ju också m46/m47??
Fan va nice Men hur är det att sätta dit m90 på 240?? På 740/940 behöver man ju inte ändra kardantunneln på när man ska byta till m90 från m46/m47. det är ju bara att köpa ny växellådsbalk till de för att det ska passa, varför är det helt annat på 240, de har ju också m46/m47??
Tackar kul att du gillar den. Ne det behövs inte ändras i kardantunneln på 240 heller det är tight men de går.
Fan va nice Men hur är det att sätta dit m90 på 240?? På 740/940 behöver man ju inte ändra kardantunneln på när man ska byta till m90 från m46/m47. det är ju bara att köpa ny växellådsbalk till de för att det ska passa, varför är det helt annat på 240, de har ju också m46/m47??
Tackar kul att du gillar den. Ne det behövs inte ändras i kardantunneln på 240 heller det är tight men de går.
Okej,för på flera ställen har jag läst att m90 inte passar i 240 utan modifikation Hur svårt är det att sätta dit en b230fk med m90 i en 245??
Fan va nice Men hur är det att sätta dit m90 på 240?? På 740/940 behöver man ju inte ändra kardantunneln på när man ska byta till m90 från m46/m47. det är ju bara att köpa ny växellådsbalk till de för att det ska passa, varför är det helt annat på 240, de har ju också m46/m47??
Tackar kul att du gillar den. Ne det behövs inte ändras i kardantunneln på 240 heller det är tight men de går.
Okej,för på flera ställen har jag läst att m90 inte passar i 240 utan modifikation Hur svårt är det att sätta dit en b230fk med m90 i en 245??
visst är det lite pill men inga stora modifikationer, på motorn behövs endast fördelaren flyttas till blocket, sedan är det lättast att skaffa en kabelhärva från 240 med LH 2,4 och byta boxarna. lådan har jag inte satt dit en så vi får se hur mycket jobb det blir,
Tackar ska försöka få upp lite nya bilder idag, vet tyvärr inte hårdheten men dom är hårda kan ja lova, powerflex bussningar är som gummi i jämförelse.
okej aja de ser ut att bli förjävla najs iaf som sagt tummen upp!
Jaha tillbaka till verkligheten efter jul/nyår, har väl inte blivit så mkt gjort då man har fått vara hemma o umgås med tjejen, men nu är det dags att rycka upp sig om man ska ut på banan i sommar,
Har även haft besök av Mr.volvo 300 Peter Schmidt idag, så nu är nog planen klar hur motorn kommer att bli denna säsong,
Efter att ha plockat ur kolvarna, blev de till att konstatera att blocket behöver borras de det hade blivit vändkant i loppet, så nu kommer det även att bli nya smidda kolvar, blir lite dyrare än planerat men å andra sidan ordentligt från början
har även skrapat rent motorrummet från all j*vla rostskyddsmassa, dock har den gjort nytta då ingen rost påträffats, har även svetsat igen onödiga hål.
Lägger upp lite bilder de kan pigga upp lite:cool:
Har nu lämnat iväg blocket för borrning, och beställt nya SPM smidda kolvar och H-profils stakar, + nya ram/vev lager, under tiden jag väntar på blocket kommer jag satsa på att jobba på karossen för att förbereda inför lack,