Lyckades efter diverse bytesaffärer få en Rambler American -66 mot en uppsättning 17" fälgar Visserligen utan motor och låda men min gamla 740 vinterbil stod å skräpade så den ska släppa ifrån sig motor och diverse annat Sen ska den lackas om och inredning fixas och en massa annat också
Så ser den ut.
740n som har fått släppa ifrån sig motor m.m.
Precis fått hem ramblern.
Motorn som ska i. Har köpt en automatlåda som ska monteras på också
Började med att måla upp motorrummet.
Köpte nya fälgar till den idag Visserligen bara två men får försöka hitta två till.
Börjat så smått å fixa karossen också. Svetsat igen diverse listhål för listerna finns ändå inte kvar
Har ägnat dagen åt att bygga om 740ns avgassystem för å passa Ramblern. Är nästan klar, gör klart det sista imorgon när jag varit iväg till biltema och köpt några avgasklämmor. Blir bara en ljuddämpare hoppas det räcker hehe
Med volvomotor i en sån bil borde du väl ha minst tre ljuddämpare..?
Jag tyckte det var så dåligt med plats under så satte bara dit en. Men är rädd att den kan bli lite väl högljudd Men då får jag la trycka dit nån burk till hehe
har inte gjort så mycket på några dagar nu.. Men har iaf kopplat in lite el och dragit gaswire. Och motorn är uppstartad i Ramblern nu också Känns gött!
Kom precis hem från garaget...Har börjat bygga mig en kardan
Såhär långt har jag kommit än så länge.. Första biten är 240 (tror jag iaf) sen strax innan stödlagret är det skarvat till 740 och sen får jag komma på nån bra lösning för å få det å lira med bakaxeln... Har inte kommit på hur jag ska lösa det än hehe
Spännande bygge Skall bli spännande att se hur det blir, borde ju gå rätt billigt jämfört med om du kört med originalmotorn Du skulle ha slotmags runt om bilen tycker jag!
*Bild på fördelare* Köpt en B21 fördelare av en kompis. Passade på att byta brytare innan jag skruvade på den på motorn.
Jösses, fundera inte ens på att vrida runt den där innan du har putsat upp nocken till brytaren och fettat in den(finns speciellt fett till det där). Annars kommer grejerna inte hålla länge.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
*Bild på fördelare* Köpt en B21 fördelare av en kompis. Passade på att byta brytare innan jag skruvade på den på motorn.
Jösses, fundera inte ens på att vrida runt den där innan du har putsat upp nocken till brytaren och fettat in den(finns speciellt fett till det där). Annars kommer grejerna inte hålla länge.
Det ser värre ut än vad det är hehe men jag har putsat av den efter kortet innan jag satte i den.. Men vad är det för fett man ska ha? För det visste jag faktiskt inte att man ska ha..
Spännande bygge Skall bli spännande att se hur det blir, borde ju gå rätt billigt jämfört med om du kört med originalmotorn Du skulle ha slotmags runt om bilen tycker jag!
Lycka till med allt
Det blir slotmags runt om nu Köpte två breda magsfälgar till min Buick men dom gick inte över trummorna hehe så dom sitter på Ramblern nu Kommer bilder på det senare ikväll