Tjena , ja har precis införskaffat mig en Memphis över sommarn nu bara för att ja tänkte ta mig fram billigt . det är en 1,8 liters, och problemet är att ja kan inget om förgasarmotorer och Folka överhuvudtaget .
felet är då att den rycker och hackar när jag halvgasar eller smågasar , men går bra om ja drar full gas , en lampa lyser ibland och i instruktionsboken är det " Blandningsbildningssystemet " som krånglar , men den lyser bara ibland. och jag orkar inte vänta tills på måndag att ringa och fråga tänkte kolla om någon va kunnig inom det här .
frågan är då vad felet kan vara den hade tydligen bara stått i nästan ett år nu och när förra ägaren körde den sist gick den inte såhär.
vicka på den när bilen står på tomgång, varken svår eller dyr att byta.
hände inget hur mycket jag än hänger o slänger på den . tomgången e fin men de e ju när man kör de blir som ett jävla varvstopp den bara dör o vaknar inte till för än man tar bort foten från gasen och gasar till igen
ingen som vet vad det kan vara ? . det börjar bli skitjobbigt och dom på vw verkstaden sa att ja va tvungen att lämna in bilen för att du kunde veta . han spottar o fräser från avgasröret nu som om han typ spotta soppa som fan , och drar 1 liter milen
kolla slangarna vid bromsservon samt vid förgasaren. Finns en slang ca 1cm i diameter som brukar gå sönder, ger samma symptom som du beskriver.. Brukar ge ifrån sig pysande ljud för att förenkla felsökningen + kolla bromsservons slang ordentligt..