Ja den ryms i men du måste byta allt, kabelstam, styrenheter, bränslesystem, växellåda osv. Sen får du nog inte den genom besiktningen med den motorn heller.
Finns en som har slängt i en Audi 3.6 V8 motor som han dessutom monterat i stoora stressfläktar på varsin sida. De va i en Audi 90 men e ju samma kaross. Så plats finns det bara man vill
De törs jag inte säga alls. Har för mig att de femcylindriga 2.0 satt i audi 100 (typ44) å de lite större bilarna. Audi 80n har nog aldrig haft den femcylindriga 2.0. Men är som sagt inte säker på hur det ligger till med det där.
lådorna passar på både 4cyl och 5cyl anledningen att det är olika e hur växelreglagen funkar till dom olika chassina
sen om du ska ha i en 2.0 alt 2.3 5cyl så måste du byta kylare men om du ska ha en 2.0 4cyl så funkar den som sitter i nu men som andra säger du måste byta elen osv (gäller båda motorerna) då det är insprut på dom större men inte på 1.8an
okey så lådan funkar alltså till en 2,3:a? men antar att elen är mycket att göra med eller? kylare finns väl bättre begagnad att få tag på på någon skrot eller liknande va?
Om du ska sätta i en 2.3 i din så måste du kapa av motorfästena från en 2.3 och svetsa dit dom på din för dom sitter inte riktigt på samma ställe och dom ser annorlunda ut. Inte nog med att du måste byta hela kabelhärvan, kylaren m.m Du måste också byta framvagn pga att den till 2.3 går längre ner än den du har. Jag har bytt motor i min till en 2.3. Det är väldigt mycket jobb så jag håller med Tommy, det är bättre och köpa bil med större motor än att bygga om.