Arsle eller bak...Tycker nog att alla sitter och säger samma sak, som tidigt i tråden då det sägs att mappa och chippa är olika. Att mappa skulle vara att ställa in motorn så den går rätt, gör inte chippade bilar det? Trode chippning inebar att motorn fortfarande går "rätt" bara att man tillåter att den får gå lite hårdare, ladda lite mer ect ect...Vist du sliter hårdare på grejerna än bilfabrikanten tänkt sig.
Sen kommer det till vilket som är bäst, bänk eller landsväg, trode jag hade lite kläm på det men inte då...Trodde dom hade sina fel och fördelar bådatvå som bänken som inte kör omkring i 200 utan som står still. vägen som ger verkliga förhållande osv. Ska man ha det perfekt får man väll mappa bilen jämt, så fort den gör en takt....fan slitaget på kolvringen har ändrats vilket resulterar i mindre friktion osv "ser fram emot gliringar för det" Se till att ha ett bra sprut sen om det är saab trionic som är grymt, "hoppas på saab hat svar" eller varför inte lägga 100papp på ett bosch motorsport sprut om man ska vara värst.
Så att gå till trådens början, fråga dig själv vad du vill ha ut av bilen, fråga folk som gjort det innan vad dom brottades med för fel och flaskhalsar på deras bil. du kanske vill ha 300 hk i din v70 t5, då ser jag ingen anledning att skaffa ett annat sprut, vill du sen ha 800 hk så är det ingen dum ide....
Hoppas på att en massa experter kommer och sätter mig på plats, skulle bli så glad att få en lextion i tändvinklar eller så.......Hummmm adaptiva system va fan är det......ha det gatfolk