-Akerfeldt- skrev:
Härligt sjysst bil för de pengarna
Som du skrev, finns mycket potensial att få till något riktigt bra med den. Redan inredningsbytet gjorde mycket för helheltsintrycket.
Såg att någon kommenterat om bilens sidolister, antingen tycker jag att du ska sätta tillbaka svarta lister på dörrarna eller så ska de främre och bakre listerna lackas vita. För att det ska se bra ut tycker jag
![wink](img/smilies/wink.png)
Kommer lätt att följa detta projektet, lycka till
![smile](img/smilies/smile.png)
Jag håller med dig. På sidorna ser det bra ut, tycker jag, men frågan är om det kanske blir för vitt om man lackar listerna fram. Det får bli till att PSa detta när jag kommer hem
mr_right skrev:
nu när vi har likadana bilar, och jag är typ avunsjuk på din bil ( ser mkt bättre ut än min ) så kan du ju alltid hjälpa mig
tänkte när du ska byta kamaxel/rem. kan alltid åka till dig när du ska göra så kan vi göra det samma dag,
VARNING : jag kan inget sånt !
kan bara el
Vi har ännu inte bestämt oss för om vi ska satsa på denna motor eller någon annan, men blir det kamaxelbyte så är du välkommen att titta förbi
Rquired skrev:
E34 i bra skick är alltid trevligt att se, en rejält vacker kaross är det. För 7500:- (bil+inredning etc.?) för denna vagn verkar vara ett riktigt klipp!
Tackar!
Vi ska försöka hålla den i fint skick så länge som möjligt. Något som den definitivt behöver är en hög med wax, känns det som. Det är väldigt dålig glans i lacken, nämligen.
TheMan89 skrev:
Köpte min första 518 e34:a för 5k och den såg ju då inte i närheten av så bra ut som denna gör
Lycka till med den. Har du några frågor om nått så fråga på bara då jag vart på o skruvat på de mesta på e34....
Tack så mycket!
Det kommer säkert att dyka upp frågetecken när vi börjar göra fler ändringar.
KHRacing skrev:
sjysst bil för få pengar
weeeman skrev:
Helrätt att byta ut inredningen, blev ett super-lyft!
Tack!
Byte av inredning är något som verkligen förändrar upplevelsen. Jag gjorde samma sak i min bil för ett par år sedan. Det var dock en smula dyrare
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Igår for vi ut en sväng till garaget för att hinna så långt som möjligt med bromsrörsbytena. Det visade sig att vi hann med alltihop. Nu är alla bromsrör och bromsslangar utbytta och systemet är luftat, vilket känns mycket bra
Jag knäppte inga kort på min tjusiga rördragning/bockning, men det ska jag göra när vi tvättar bilen i kväll.
De gamla, bakre bromsslangarna såg ganska tråkiga ut
![http://img130.imageshack.us/img130/1307/dsc9424fix.jpg]()
Jag snubblade dock över ett par stålomspunna och PVC-mantlade slangar för en blygsam peng, så det blev ett lyft
![http://img689.imageshack.us/img689/4127/dsc9422fix.jpg]()
Det som återstår innan ombesiktning är att justera bromspedalen och sätta fast batteriet, detta gör vi förmodligen i kväll, så besiktar vi om bilen i morgon bitti.