2671
Sök

Vad är det för fel på dagens design?

Smålänning
7 883 Inlägg
26 maj 2010
Det jag stör mig på är att taket alltid ska vara hälften så brett som bilen...

Man kan ju för fan slå huvudet i kanten över dörrarna i 99% av alla dagens bilar, i 740:in är den risken 0,1% tongue
Sen gillar inte jag heller dom sluttande taken, iaf inte om man tvingas åka i baksätet... Tycker att med alal jävla datorer kan dom väll få till lite kupeutrymme, som de va på 80-talet wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

huh?
10 427 Inlägg
26 maj 2010
Mortalis skrev:
steifan skrev:
Angående taken så tycker jag det är ser ok ut, förutom alla jefla halvkombikarosser som jag ej gillar.

Halvkombi e dock så jävla praktiskt o ja hoppas bara att svensson inser detta och överger de FULA kombiskåpen.
MÅNGA behöver inte en stor jävla container bakom förarsätet, halvkombis räcker till jävligt bra..ger dessutom snyggare design o mindre vikt så de blir roligare o ratta :-)

Kombi är väl ingen höjdare direkt, men halvkombi är inte alls någon höjdare för mig iaf tongue

Hatchback (utan allt för slutande bakända), coupé eller sedan for the win!
Senast redigerat av steifan (26 maj 2010)

5 111 Inlägg
26 maj 2010
Hmmmmm...hatchback är ju halvkombi på engelska? :S

huh?
10 427 Inlägg
26 maj 2010
Volvo544special65 skrev:

sad wink

Tydligen skillnad på liftback och hatchback. cool
Senast redigerat av steifan (26 maj 2010)

7 120 Inlägg
26 maj 2010
Ser ju bra ut, R35an är fet som fan. smile Join the new age

5 111 Inlägg
26 maj 2010
steifan skrev:
Volvo544special65 skrev:

sad wink

Kan hända... trodde det där "liftback" var nåt Toyota-påfund...inte SÅ insatt kanske. tongue

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
26 maj 2010
Nu rör det sig mest om prestanda bilar men dom mest misslyckade former finns väl på dagens småbilar.
Pega 107 - vad är det det där i fronten?!?!

http://195.149.144.149/images/55/5565546285.jpg

Ford KA var misslyckat redan från början o nu är det ännu värre!

http://195.149.144.149/images/51/5163493501.jpg

Har alla biltillverkare fått sina idéer från en o samma djur???
http://www.upplevelseresor.nu/userfiles/image/Valhaj.jpg

Driver
2 111 Inlägg
26 maj 2010
steifan skrev:
Volvo544special65 skrev:

sad wink

3 dörrars hatchback for the win!! wink...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
26 maj 2010
Grabber skrev:
Har alla biltillverkare fått sina idéer från en o samma djur???
http://www.upplevelseresor.nu/userfiles … Valhaj.jpg

Det är PRECIS den fisken som man tänker på så fort man ser en ny peguot yikes
Helt sjukt va råful dom är

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
27 maj 2010
Grabber skrev:
Nu rör det sig mest om prestanda bilar men dom mest misslyckade former finns väl på dagens småbilar.

Det är en sällsynt ful bil! Vem får ens tanken att köpa skiten? Hade jag vunnit en 107:a så hade jag kört 10m till Ford och bytt till en Fiesta/beg Focus. big_smile
Senast redigerat av FordRSC (27 maj 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

6 632 Inlägg
27 maj 2010
twin_cam skrev:

Man kan ju för fan slå huvudet i kanten över dörrarna i 99% av alla dagens bilar, i 740:in är den risken 0,1% tongue

Sant sant..man har ju nästan knockat sig själv då man har kört nya Renault Megané då man ska kolla döda vinkeln xD

De/Dem

138 Inlägg
27 maj 2010
steifan skrev:
Här har ni lite ögongodis, halvkombilovers:
http://indianautosblog.com/wp-content/u … ies_gt.jpg

lol

Nice, Men ganska dyra vid köp

7 394 Inlägg
27 maj 2010
FordRSC skrev:
Grabber skrev:

Det är en sällsynt ful bil! Vem får ens tanken att köpa skiten? Hade jag vunnit en 107:a så hade jag kört 10m till Ford och bytt till en Fiesta/beg Focus. big_smile

och dem är dessutom inte dem snyggaste bilarna wink

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 maj 2010
steifan skrev:
Mortalis skrev:
steifan skrev:
Angående taken så tycker jag det är ser ok ut, förutom alla jefla halvkombikarosser som jag ej gillar.

Halvkombi e dock så jävla praktiskt o ja hoppas bara att svensson inser detta och överger de FULA kombiskåpen.
MÅNGA behöver inte en stor jävla container bakom förarsätet, halvkombis räcker till jävligt bra..ger dessutom snyggare design o mindre vikt så de blir roligare o ratta :-)

Kombi är väl ingen höjdare direkt, men halvkombi är inte alls någon höjdare för mig iaf tongue

Hatchback (utan allt för slutande bakända), coupé eller sedan for the win!

hatchback e ju de golf, a3, leon, focus, nya octavia (eller om de va superb) osv är, sportback är nåt halvting...o me halvkombi mena ja inte dem

106 Inlägg
27 maj 2010
Caffe skrev:
birgppa skrev:
steifan skrev:

Vad röstar du på min bil? Är den verkligen ful?:s har faktiskt aldrig fått höra annat än gott om utseendet..

Kan ju ha något att göra med att det är lite ofint att gå fram till folk och berätta hur dåliga/fula/kassa de och deras smak är. Hur ofta går du fram till alla som kör fula bilar och berättar det för dem?

Men för att svara på frågan, din bil är väl fräsh i sitt segment.
Inget jag skulle köpa, men den gör sig bra till vardags.

Jo det har du ju iochförsig rätt i, garaget rating systemet går ju inte heller att lite på riktigt.. Nej men se där en A5a på framsidan, dock är jag inget stort fan av allt Caractere Darkmans har slängt på. Peace out!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 maj 2010
twin_cam skrev:

Sen gillar inte jag heller dom sluttande taken, iaf inte om man tvingas åka i baksätet... Tycker att med alal jävla datorer kan dom väll få till lite kupeutrymme, som de va på 80-talet wink

Kunde inte sagt de bättre själv.

Sen @ Steifan: Ja jag undrar vad BMW håller på med när dom gjort sina GT modeller? neutral

Jonas

huh?
10 427 Inlägg
28 maj 2010
Volvo_Mannen skrev:
Sen @ Steifan: Ja jag undrar vad BMW håller på med när dom gjort sina GT modeller? neutral

Ja det är ett mysterium för mig iallafall.  roll 5-serien GT lär ju vara den minst vackra
nya bilen bakifrån man sett på ett par år.

1 174 Inlägg
28 maj 2010
Seriöst vilken tråd.

Smaken är som baken, delad! Vissa tycker om det vissa tycker inte om det. Å tur är väl de?

347 Inlägg
28 maj 2010
Fasen vad säger ni om A5? Tycker det är en av de absolut snyggaste "vanliga"-bilar som rullar på vägarna nu. Så otroligt bred och låg känsla smile
R35an kan jag hålla med om att det skulle kunna vara vilken vanlig bil som helst vad gäller utseende och vet man inte vad det är så bryr man säg lika mycket om den som om en V70 kör förbi. Men det finns fördelar med det också men snygg är den iallafall inte och inte ful heller.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
Akka skrev:
Seriöst vilken tråd.

Smaken är som baken, delad! Vissa tycker om det vissa tycker inte om det. Å tur är väl de?

Nu handlar det inte riktigt om bashing på bilar och folk som tycker om det.
Jag skapade tråden som en fråga om folk verkligen tyckte om taket på bilarna i första posten. Fast du kanske inte läste det.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök