för att bekräfta det så bör du montera ner tubrbon och känna efter om den glappar i sidled
blö!! turbon får glappa höger vänster upp och ner, DÄREMOT får den inte glappa in och ut. och montera ner behöver man absolut inte göra, bara o lossa snorklen och känna..
Jag må ha haft fel ang glapp i turbon men det låter som att du inte försökt få ner händerna och mecka med turbon i en s/v40...
Vill du prata av dig eller knäppa mig på näsan så gör det per pm istället för här i tråden.
Tackar för alla svar! Ja det är mycket trångt i motorrummet på en T4:P
Sen har jag hört olika på det där med glappet vissa säger ditt och vissa säger datt och jag är oförmögen att säga med min lilla kunskap vad som är rätt.
Men jag har oljefilm i slangarna och den glappar upp och ner men in och ut var det om ens något ytterst lite. Jag trodde med på turboras så jag köpte mig en begad turbo som hade gått 9000 mil och satte dit. Det som hände var istället att bilen rök ännumer och den "hackade" vid fullgas. Så jag bytte besviket tillbaka. Kan ju vara så att den nya turbon vara i ännu sämre skick än min men den kändes rappare när jag drog på och den har ju bara gått hälften vad min har gått.
Men då kanske det är dax att investera i en ny turbo istället för nått sletet beggat?
@ muninet, ta´t inte så allvarligt du, och svaret är JA, jag vet exakt hur de ser ut eftersom att jag har en V40 2,0T
TS: kollat så verkligen ALLA slangar är hela o täta? eftersom att du har mindre vakum tyder det på att bilen tar mer luft nånstans, har du förändrad tomgång?
@ muninet, ta´t inte så allvarligt du, och svaret är JA, jag vet exakt hur de ser ut eftersom att jag har en V40 2,0T
TS: kollat så verkligen ALLA slangar är hela o täta? eftersom att du har mindre vakum tyder det på att bilen tar mer luft nånstans, har du förändrad tomgång?
Jaa tomgången är som förut, vilket är lite märkligt. Sen har jag ju inte mindre vakuum jag saknar det helt... Det kan ju vara så lätt att det är flera saker som felar på bilen samtidigt. Men jag vet inte längre vart jag ska titta. Har gått igenom slangarna med startgas och hittade inget, men de ser ju inte jätte fräscha ut. Känner inte att jag har pengar nog att bara byta ut del efter del eller att låta verkstan felsöka på ett sånt stort fel så jag sitter lite i knipa. Visst bilen funkar ju och den går ungefär som en original t4a nu men det känns ju inte rätt.
alltså för att få vakum 0 på mätaren så krävs att spjället är helt öppet eller ett stort jävla läckage, det är inte bara din mätare som dampar? slangen kommit i kläm eller va som helst? har man 0 i vakum (atmosfärtryck) så kan du omöjligt ha nån tomgång,,
alltså för att få vakum 0 på mätaren så krävs att spjället är helt öppet eller ett stort jävla läckage, det är inte bara din mätare som dampar? slangen kommit i kläm eller va som helst? har man 0 i vakum (atmosfärtryck) så kan du omöjligt ha nån tomgång,,
Jaa det hade du precis rätt i så TACK! Jag hade testat med polarensmätare och den visade samma. Men efter dagens felsökning hittade jag läckan på slangen till turbotrycksmätaren vilken satt precis vid torpedväggen. Jag blev så arg på mig själv att jag var tvungen att skricka högt. Nu laddar bilen precis som innan.
Det är bara den vita röken som kvarstår vilket är konstigt då den inte drar något vatten. Sen luktar den bränt på ett vädligt udda sätt.