2487
Sök

Köpråd: Avgassystem till Audi S4 -06

7 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Behöver lite tips och hjälp!

Är inne på att inhandla ett catbacksystem till S4:an. Frågan är då bara vad man ska satsa på?

Jag har helt inne på Milltek, det verkar ju vara grym kvalitet och riktigt bra ljud! Men frågan är ju då: Resonated eller Non-resonated? Är Resonated för nära orginal för att det ska vara värt att byta eller blir non-resonated för högljutt?

Vill ha en bil som man kan använda till vardags, och man ska kunna ha en konversation i motorvägshastighet utan att överröstas av bilen, så det får alltså inte leva om alltför jävligt.

Så... Ge alla era intryck och erfarenheter! Är det Milltek som gäller? Finns det andra avgassystem i samma kvalitet? Ferrita? Corsa? APR? AWE? Gärna tips på hur man kan få tag i avgassystemen från Staterna här i Sverige. (Alltså återförsäljare osv)

Audi S4 Tip 2006
"Vorsprung durch technik" :)

106 Inlägg
31 maj 2010
Jag hade personligen lagt mina pengar på Ferrita, skräddarsytt system som kan mäta just dem kriterier du har. Jag köpte Milltek just för att jag inte sätt nåt system gjort av ferrita för diesel, milltek var det säkra valet. Riktigt nöjd med det också smile

27 Inlägg
1 juni 2010
birgppa skrev:
Jag hade personligen lagt mina pengar på Ferrita, skräddarsytt system som kan mäta just dem kriterier du har. Jag köpte Milltek just för att jag inte sätt nåt system gjort av ferrita för diesel, milltek var det säkra valet. Riktigt nöjd med det också smile

Jag har ett ferrita. Det är ett mycket härligt ljud.( V8:an hörs )
Ochså  är det snyggt.

327 Inlägg
1 juni 2010
Skulle lätt ta ett skräddarsytt Ferritasystem. Milltek med urusel finish ska jag aldrig mera köpa.
Sen att det tar 100år för Milltek att skicka skiten gör ju inte saken bättre.
Senast redigerat av Rs4Danderyd (1 juni 2010)

Sök