3852
Sök

Toyota Celica -91GTi Bussningar / Kränger

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Min Toyota Celica GTi -91 kränger väldigt när man kör över ojämnheter mm och klonkar till då och då också.
Beteendet är likadant som när mina bussningar var kassa på min BMW, så givetvis är min första gissning att bakvagnsbussningarna är kassa här med.
Så då jag inte kan hitta någonstans bussningar till denna bilen , så kontaktar jag Toyota Service i Malmö
där får jag svaret att ska jag byta bussningarna så bör jag ha en FET plånbok, han vågade inte ens gissa vad det skulle kunna kosta.
utan han föreslog att byta / kolla mina bakre dämpare först, för är dessa kassa så kan den kränga rejält.

så till min fråga nu, är det dyrt att byta bussningar på denna, hur svårt är det, och var kan jag köpa sådana, ska även byta mina fjädrar, och kanske ska passa på att byta andra delar där bak då också, när jag ändå är i farten, men vad bör jag kolla på, och tänka på i sådana fall.

100 Inlägg
2 juni 2010
Det ska inte vara så mycket dyrare än någon annan bil. Är nog toyota orginal som gäller för dom där, är rätt stora bussningar på dom där har jag för mig.

Du skulle ju kunna köra bonnmeck-klassikern och köra in massa träskruv i dom, då styvar dom upp sig... ett tag. Om du köper bussningar är de ju bara skruva lös sen vara våldsam alt. elda ur de gamla bussningarna.

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Bussningar har jag bytt tidigare på andra bilar, och på BMW var det inte så dyrt ens med Pollyuretan varianter.
därför jag blev lite förvånad, plus att jag hittar ingen som säljer till T18x Celican någonstans.

100 Inlägg
2 juni 2010
Sa ju det, är nog orginal som gäller!

Sök