3730
Sök

Volvo 240 -75 Busbils projekt! Sakta ihopsättning

98 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
#21
Tror dom är värd varenda hundralapp jag betalade smile
Orginal såg ju lite väl klena ut

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/946138_c5yj9s.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/946137_q1b0g2.jpg

Hmm tycker dom ser väldigt olika stora ut i "gropen". men det bör väl passa? blev lite nojjig nu men vill inte åka 5mil för att kolla om dom är lika tongue vi får hoppas på det bästa!
Senast redigerat av Fritteboy (7 juni 2010)

900 Inlägg
7 juni 2010
#22
kul projekt kommer följas.. snygg bil!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

2 122 Inlägg
7 juni 2010
#23
slipa bort gjutskägget på stakarna så att dom blir lika tunga smile den som väger minst behöver du inte slipa nått på. kom bara ihåg att ta  över fallen för sej själv och använd gärna en våg som har en tolerans på mindre än ett gram smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

98 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
#24
Okej, det ska jag ordna! Tackar för tippset smile nu får man försöka låna till sig en våg av någon big_smile

2 122 Inlägg
8 juni 2010
#25
gör samma sak med kolvarna. dock på insidan smile budget variant på balansering big_smile tror de skilde 0.4 gram mellan den tyngsta och den lättaste på min 142a och då var kolv ringar och allt sånt inräknat

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Skrap
2 098 Inlägg
8 juni 2010
#26
Måste säga att du har en riktigt tuff volvo! önskar dig lycka till med projektet!

/Jofoon

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

98 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
#27
JofooN skrev:
Måste säga att du har en riktigt tuff volvo! önskar dig lycka till med projektet!

/Jofoon

Tackar tackar smile

Jo du kirre, vitsen är att allt ska väga likadant? så alla ska ner till den lättaste. Vill dubbelkolla så man inte har helt fel big_smile

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
9 juni 2010
#28
äldre fronten eller 140 fronten skulle sitta som gjutet på den där bilen smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

2 122 Inlägg
9 juni 2010
#29
Fritteboy skrev:
JofooN skrev:
Måste säga att du har en riktigt tuff volvo! önskar dig lycka till med projektet!

/Jofoon

Tackar tackar smile

Jo du kirre, vitsen är att allt ska väga likadant? så alla ska ner till den lättaste. Vill dubbelkolla så man inte har helt fel big_smile

ja precis. ta alla delar för sej bara. Bara stakarna först, sen över fallen. motorerna blir och gå mkt snyggare blir mindre obalans
Senast redigerat av Kirre (9 juni 2010)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

98 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
#30
xorox_88 skrev:
äldre fronten eller 140 fronten skulle sitta som gjutet på den där bilen smile

Orginal fronten till 75an skall inföskaffas när jag börjar på bilen, många jag känner säger jag ska ha fyrkantiga och inte runda lampor. men själv är jag helt klart mer sugen på dom runda, lite kult över dom big_smile


ja precis. ta alla delar för sej bara. Bara stakarna först, sen över fallen. motorerna blir och gå mkt snyggare blir mindre obalans

Perfekt. Har varit för lat nu dom senaste dagarna för att dra iväg, kan ha varit vädret men är det bättre imorn sticker jag iväg!

98 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
#31
Har legat på latsidan nu och det är aldrig bra! Men har hämtat toppen idag så nån bild och en fråga får ni smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/951145_qod4f6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/951146_bff0ot.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/951151_cj8elj.jpg

Och nu till den stora frågan, detta är från min gamla topp och ska tydligen vara en V-kam men den har fått sig en lite skada så man inte kan va helt säker =/ finns det något mer sätt jag kan se vad det är för någon? och skadar det här så jag borde köra med A-kammen som sitter i 531? Hoppas någon är sugen att svara även om jag inte har gett mycket till update

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/951147_4inqti.jpg

Kanske en helt annan kam med? kom med tips big_smile
Senast redigerat av Fritteboy (18 juni 2010)

Hopplös
328 Inlägg
18 juni 2010
#32
om du ska köra med orginalkam så rekomenderar jag K-kammen , den drar från ca 2500 rpm till varvstopp smile

gillar taksänkningen extremt!

/Martin


1 278 Inlägg
18 juni 2010
#33
kommer följas!

Street Knight

2 122 Inlägg
18 juni 2010
#34
om du vill ha en vass kam så skicka iväg a kammen till folkrace shop och betala 1000kr så har du en ny riktigt fin kam.

Edit: eftersom att du ska ha 240 så kan du inte köra med fördelaren i bakkant och då spela biten som släppt ingen roll
Senast redigerat av Kirre (18 juni 2010)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

98 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
#35
Martin_volvo skrev:
om du ska köra med orginalkam så rekomenderar jag K-kammen , den drar från ca 2500 rpm till varvstopp smile

gillar taksänkningen extremt!

/Martin

Hehe tackar så mycket cool Blir antagligen en vassare än volvo orginal.

kommer följas!

Roligt att det gillas!!! big_smile

om du vill ha en vass kam så skicka iväg a kammen till folkrace shop och betala 1000kr så har du en ny riktigt fin kam.

Edit: eftersom att du ska ha 240 så kan du inte köra med fördelaren i bakkant och då spela biten som släppt ingen roll

Tänkte det jag med men man vet aldrig om det är något speciellt som måste va exakt tongue Är sugen på deras FS296(Månen7) eller FS300, känns som något för mig ingen värsting men lite extra tongue Ska ta mig en tur dit och köpa ett lättat svänghjul framöver också så vore fint att slå ihop det så man slipper åka i onödan.

Vad tror ni om den kammen?

Såhär skriver folkraceshop om den
Volvo B23-230 planad bättre topplock standard tryckare dubbla förgasare eller moddat sprut bättre grenrör välj FS296 eller FS300
Bägge profilerna är väl beprövade

Och har hört en del dåliga saker om lashcaps men antar att det är något man får leva med och hoppas på att dom sitter på plats!

Någon som säljer mig en låsring till kolvbulten? Dom kan flyga rätt långt dom där.
Senast redigerat av Fritteboy (19 juni 2010)

98 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
#36
Hade lite tråkigt och tyckte vissa saker såg lite för jävliga ut, och så kan vi inte ha det så det har blivit ordnat!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/952943_oyfbyx.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/952945_vzk1n8.jpg

Och resultatet

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/952949_7649fd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/952950_43dy0n.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/952951_zd6nv9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134956/952953_51354x.jpg

Finns lite mer småsaker att lacka imorgon, blev hem lurad av pizza tongue

81 Inlägg
20 juni 2010
#37
Härligt projekt ! kämpa på!smile


98 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
#38
Tackar tackar smile Får nästan panik för jag är för seg men så är livet.

Nu ska jag iallfall åka till Örebro framöver och hämta lite godsaker.
Volvo B21/B23/B230 FS296 kamaxel utan fördelarspår (Månen 7)  680:-       1      680:-       170:-       850:-
Lashcaps 2.5 mm (Ventilhatt) 8-pack         80:-      1     80:-      20:-      100:-
Skelettsvänghjul Volvo B20 B21 B23 8-bultat         700:-      1     700:-      175:-      875:-
Senast redigerat av Fritteboy (20 juni 2010)

1 277 Inlägg
20 juni 2010
#39
Ritkigt snyggt:) är det inte en 262 coupe du fixar?

1 278 Inlägg
20 juni 2010
#40
Kx5 skrev:
Ritkigt snyggt:) är det inte en 262 coupe du fixar?

tyckte med att de såg ut som en 262 först :p

Street Knight


Sök