Första svaret jag fick av mattias var allt mellan 6500kr- 11 12 000 inklusive allt. Gav den infon han behövde men har inte fått svar efter det. men blir troligen ett ms kollade och fick hem det med bredbandslamba för 4900 med frakt. hade varit kul att jämföra men vill inte tjata på han heller :p
Om det var själva bilen du tänkte på så står det ganska still just nu. Volvo är lite sega på att få hem låsringen till kolvbulten så snart blir det att leta upp nån gammal motor hos någon och riva den. Ett paket ska vara påväg tror jag iallfall med en liten godisbit En Holset Hx35 Nu till veckan ska jag komma iväg och fixa lamphållare till alla lampor och försöka dra sista elen och förhoppningsvis fixa lite inredning också:)
Jao någon bil bled det inte, i annonsen stog det rostskada i framvagnen så ringde och frågade om det gick köra med bilen och om det var bara att komma och hämta och det skulle ju inte vara några problem. men efter jag köpt den så ringde han och sa att fästet till framvagnen var avrostat och jag kunde inte köra några längre sträckor, så fort man bromsade så gled framvagnen i sidleds. nu fegade jag tyvärr ur för att åka dit och sätta mig på gatan och försöka laga felet, då han inte trodde det skulle gå. så bilen skulle bli till salu igen kom vi fram till, ifall någon annan är sugen
Jao någon bil bled det inte, i annonsen stog det rostskada i framvagnen så ringde och frågade om det gick köra med bilen och om det var bara att komma och hämta och det skulle ju inte vara några problem. men efter jag köpt den så ringde han och sa att fästet till framvagnen var avrostat och jag kunde inte köra några längre sträckor, så fort man bromsade så gled framvagnen i sidleds. nu fegade jag tyvärr ur för att åka dit och sätta mig på gatan och försöka laga felet, då han inte trodde det skulle gå. så bilen skulle bli till salu igen kom vi fram till, ifall någon annan är sugen
letar ju inte direkt efter någon men men tyckte den var så billig fick tag i tågbiljett på tradera för 1kr också men men. Blir snart att dra igång på riktigt, ska köra klart helvetes veckan så ska jag bogsera hem syrrans gamla isbil (240 nån 80 talare) då blir det en del rolig update skulle jag tro blir till att slakta bilen rejält ^^ och plockar låsringarna från motorn så jag kan börja montera, är något arg på dom där jävla nissarna på volvo
Bättre sent än aldrig men donator bilen eller vad man kan kalla det är hemma nu. så skrik om ni ska ha något slaktar hela bilen och är billig med delarna! Så imorgon drar det igång!!!
Ser lite ledsen ut om du frågar mig
Om ni undrar varför den ser ut som den gör råkade jag bli prejjad av en traktor så bilen flög upp på släpet:lol:
Inte mycket att säga men nånting fick man gjort iaf
Träd är inte så dumma när det är 4hjulspunka
Fan vilken känsla att sätta i säten och sätta sig i dom, det har man längtat efter.
Rattlåset var knäckt på andra bilen så blir till att få tag i ett helt istället vart en hel del funderingar kring styrstången som glappar en del
Och den här jävla huven alltså. fram med koppar släggen och slå allt man kunde, polaren sa att det inte hjälpte med att rycka i öppnare och vi fick inte upp den så då gick man lös.
In med skiten så tog vi kvällen. Imorn ska jag passa huset där jag har bilen så ska försöka putsa turbon lite som jag fått och riva motorn på donatorbilen och sno låsringen.
Bonusbild Vet att man brukar lägga en snusdosa men man tager vad man haver.
Snabb update när min sitter i väntan. Håller på att ska välta bilen inte det lättaste som jag trodde det var Men men hjälp är påväg! och då ska jag få mina låsringar!!!
va röten reservdelsbil hehe, lika bra att göra slut på lidandet för den men den 242an, vart finns den? en riktig gammal pärla ju :)är grymt sugen på en 242
Haha jao lika bra att göra som vi gör med en 242an var i stockholm ca 5-10km från centralstationen enligt eniro har jag för mig. men har inte sett den ute på annons igen så gubben tyckte nog budet var för lågt och drog en rövarhistoria. Kanske kan leta upp nummret om du är sugen att ringa på den
Kan göra en liten update nu också dock utan bilder men dom lägger jag till när jag är hemma:) Bilen blev vält gick smidigt med lite mer folk. Motorfästena var av så slapp skruva där ryckte loss kardan, lådan, slängde ur motorn och rensade upp på backen och la tillbaka alla stockar. Så idag kommer pappa hem bilen står på sidan det regnar som fan ute och jag kan inte göra mycket mer då jag är lite allergisk mot regn Ska bli roligt att få telefonsamtal av han senare, tror inte kärringen hans är så glad på mig då, men det är smällar man får ta Imorgon blir det förhoppningsvis till att köpa en kolvringskompress och montera ihop bottendelen, få loss tanken rycka länkarmarna välta rätt bilen och börja kapa (obs! förhoppningsvis )
En liten update som visar det inte hänt så mycket men just nu väntar jag på att orken ska komma Spridarna har även kommit efter ca 1 månad på vift i sverige Volvo grönisar 465cc
Smockat ner kolvarna
Momentdragit underdelen
Provade för att se hur det kommer se ut
...
Och så har lite saker från utlandet kommit hem också, bredbandslambda och ms kabel, när löningen kommer så löder mofid ihop en box åt mig
Och så ställde jag ventilspelet för första gången i mitt liv också, var lite klurigt i början när jag inte visste hur jag skulle göra men nu ska det vara 0.35 på alla iallafall
Tänkte få in en liten skriftlig updatering nu. Hängde motorn i motorlyften skruvade fast det mesta runtom. Megasquirtet har hittat hem till mig. Så imorn om det är bra väder så åker motorn ner så får vi se vad klockan blir om det händer mer saker.