2157
Sök

Saab 900 aero 84 projekt "gratis bilen"

528 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
malaguti_fabbe skrev:
Läs Brobergs "presention" wink Trubbnos-Turbo är konstigt nog en jädrans ovanlig bil i dess ursprungsland tongue Ökar dock intesset för de som är räddningsbara ännu mer såklart big_smile

jovisst är dom ovanliga. tar vi min bil som exempel har den rullat 1984-2009 i Halland året runt och cirka 24k mil
http://www1.garaget.org/archive/72/71767/93427/93427-2300858.jpg

finns ju anledningar till att bilar dör rostdöden, kallas vägsalt...

ja finns nog inga bilentusiaster som gillar saltet ^^

356 Inlägg
21 november 2011
Kul att du lägger ner tid o energi på en sån här bil! Underbara och snygga bilar! Keep up the good work! big_smile
Btw, det finns ju en äkta aero 84a som är ombyggd till a-traktor med... Satt turbomotor i den för några år sen, sist jag såg nåt om den var den mattsvart, nya fronten och vanlig i16.. Inget som skvallrade om ursprunget. Lite tråkigt faktist!

528 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
jappsen skrev:
Kul att du lägger ner tid o energi på en sån här bil! Underbara och snygga bilar! Keep up the good work! big_smile
Btw, det finns ju en äkta aero 84a som är ombyggd till a-traktor med... Satt turbomotor i den för några år sen, sist jag såg nåt om den var den mattsvart, nya fronten och vanlig i16.. Inget som skvallrade om ursprunget. Lite tråkigt faktist!

ja jag längtar tills den dan jag kan sätta mig bakom ratten o köra ut den ur garaget big_smile

usch man blir ledsen bara av tanken att nån skulle göra så yikes dock tror jag att ja har hört nåt om de för nåt år sen... men den killlen kan ju inte varit frisk tongue

528 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
kan meddela att jag skickade ett lite mail till speedparts och undrade om de kunde sponsra eller hjälpa mig lite på traven... fick till svar att de gärna hjälper till lite och jag ska skicka artnr innan jag beställer nåt:P det bådar ganska gott tkr jag wink ska nog beställa fjädrar o kanske lite packningar imorn smile

vad tkr ni... jag ska byta ut massa bussningar o grejjer... är de värt att köpa powerflex grejjerna eller ska jag köpa vanliga? tongue

Exporterad Colombian
812 Inlägg
26 februari 2012
Grattis smile Vissa bussningar kan nog va bra o byta ut till silikon. Men du ska ju inte bygga räserbil, så kanske är en onödig utgift iaf wink Jag skulle dock satsa lite på väghållningen ändå smile

528 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Oj de va länge sen jag skrev här, men det har inte hänt så mkt, jobbar ganska mkt. Men ska igång nu när det är lite plusgrader, så det blir nog lite bättre bussningar:-)

114 Inlägg
26 februari 2012
Hej om du söker saker till saab så har en kille en bit från Östersund en massa saker till saab kent  ring han på 0642 20008 ,, mvh jocke

Exporterad Colombian
812 Inlägg
26 februari 2012
ok wink

Är snart Saab-ägare igen tror jag big_smile Börjar närma sig banträffar med STCS så big_smile
Senast redigerat av malaguti_fabbe (26 februari 2012)

528 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
bystrom skrev:
Hej om du söker saker till saab så har en kille en bit från Östersund en massa saker till saab kent  ring han på 0642 20008 ,, mvh jocke

Tack så mycket, ska ringa o kolla om han har nått jag behöver :-D

528 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
ok wink

Är snart Saab-ägare igen tror jag big_smile Börjar närma sig banträffar med STCS så big_smile

Klart du ska åka Saab :-D

528 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
har ett tråkigt besked... jag har försökt hela våren att kunna lösa så jag kan ha kvar denna SAAB men jag har inte möjlighet sad är i stort behov av pengar, och jag har platsbrist, så tyvärr måste jag söka nytt hem åt min kära aero :'( jag ska skruva i inredning och ställa ner den på hjulen, sen lägs den ut till försäljning.
om ni känner någon som kan vara intresserad av denna bil så tipsa gärna... det är ett mkt bra projekt som inte är totalt sönderrosta, och med få mil på mätaren. behöver bli av med den nu under Maj månad, så en snabb affär uppskattas smile

Exporterad Colombian
812 Inlägg
4 maj 2012
Tyvärr fick jag ju tag i en 9000 till slut. Lite tråkigt att du ska sälja, hade nog övervägt köp ifall jag blir av med BMWn under Maj månad wink

528 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Tyvärr fick jag ju tag i en 9000 till slut. Lite tråkigt att du ska sälja, hade nog övervägt köp ifall jag blir av med BMWn under Maj månad wink

bara att höra av dig smile

Sök