2769
Sök

Hur ska jag få gremrören att passa på min dodge dart??

108 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
Hejsan skulle behöva lite tipps om hur jag ska göra för att få gremrören på min 318 motor att passa på min dodge dart,?Motor och låda sitter på plats.
Problemet är att det är för tajt så att man kan inte sätta dit gremrören.På den högra sidan framifrån så tar det imot i styrsnäckan och på venstra sidan framifrån så går det emot hjulhuset.Någon som skulle kunna hjälpa mig med lite rådgivning om detta?

Eliminator
1 441 Inlägg
12 juni 2010
Dongki skrev:
Hejsan skulle behöva lite tipps om hur jag ska göra för att få gremrören på min 318 motor att passa på min dodge dart,?Motor och låda sitter på plats.
Problemet är att det är för tajt så att man kan inte sätta dit gremrören.På den högra sidan framifrån så tar det imot i styrsnäckan och på venstra sidan framifrån så går det emot hjulhuset.Någon som skulle kunna hjälpa mig med lite rådgivning om detta?

Det är inte originalmotorn du sätter i förstår jag? roll

Är det gjutjärnsgrenrör eller headers?

Om det är headers i stål så går det alltid att massera lite med släggan där det tar i.
Alternativt kapa o svetsa om så de passar.
Är det gjutjärn så får du försöka flytta motorn, kanske schimsa motorfästena om det finns plats uppåt?
Det kanske finns andra modeller på gjutjärnsgrenrör, som passar ditt chassi bättre.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

108 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
nja motorn är ju dock inte original,Nej det är inga headers.Det är gjutjärns gremrör men det är ju det att pinnbultarna tar emot det är det som är själva grejen.:p

325 Inlägg
13 juni 2010
ta bort pinnbultarna och använd skruv istället då

108 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Jag ska göra ett försök med det så får vi se hur det går..tongue

108 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Men det möjligtvis ingen som har headers liggande till salu som passar dodge dart 318?

Sök