Kors i taket!! Det har hänt något med det här projektet Mitt garage börjar bli så pass färdigt att jag kan hålla till där och skruva nu, så jag har till och med börjat plocka lite med delarna till Chevellen.
Ramen ligger och väntar på en framvagn bland annat.
Var och hämtade fler delar i en av dom lador som bilen ligger utspridd i. Och då var det bara skoter som gällde för att ta sig fram.
Framvagnsdelar
Blandade delar!! Så nu gäller det bara att klura ut vart allting passar
Surfar ebay och en del andra sidor för att hitta skivbromskit, men frakten blir så sjukt dyr! Nån som vet av nån firma i Sverige eller ute i Europa som säljer skivbromsar till gamla chevor?
Det har dykt upp lite mer delar nu sista veckan. Min svåger (som jag köpte bilen av) går igenom sitt förråd med jämna mellanrum, och då ramlar det in lite grejer till mitt garage också
En låda godis!
Kabelhärva (som nog inte kommer hamna i den här bilen igen!!)
Ja det är väl dags för en uppdatering! (dock utan bilder )
Rostlagningen går sakta framåt, jag lägger väl ner en halvtimme i veckan på det ungefär, så det går ganska sakta! Jag har suttit och surfat på nätet efter bussningskit till framvagn och bakvagn. Men är det nån som vet om det här kiten är till en sida av bilen eller både höger och vänster? --> http://www.summitracing.com/int/parts/e … l/chevelle
Sedan vore det kul att höra om nån provat att boxa trailingarmarna till bakvagnen? Märks det nån skillnad på hur bilen uppför sig sen?
Jag har gjort det. Du märker ingen skillnad bara för att dom är boxade. Däremot märker du skillnad den dagen original länkarmarna inte pallar trycket längre och kroknar. Vilket du kanske kan undvika genom att boxa dom.
Å andra sidan finns det massor med bra och hyfsat billiga eftermarknads länkarmar i alla möjliga utföranden. Anpassade för det man vill använda bilen till.
Ja det blir nog att jag boxar dom ändå. Ganska enkelt att göra det om jag ändå har allting isärplockat.
Drog iväg en beställning hos Summit Racing på nya bussningar till framvagn, bakvagn och karossen. Det blev polyuretan rakt igenom, då målet är att ha nästan lika bra väghållning i den här som i skylinen jag hade förut! Jag tänkte att det skulle va en bra början i alla fall. Så får man väl se vilken stötdämparsetup man ska köra på sen...
Kul projekt, ska helt klart följas ! helt underbart att en bil som stått så länge ska få se vägarna igen ännu roligare att se är hur bra karossen klarat sig från rost, blir säkert klockren när den rullar igen !
Fråga: Dom bussningarna du har där, är det dom som finns att köpa på till exempel "summit" ? är själv ute efter en sats till min camaro och undrar om det är ett vettigt kitt
Ja det stämmer bra, jag köpte dom hos Summit. Men har sett att dom finns på fler sidor också, bland annat på Ebay kan man hitta flera firmor som säljer samma kit.