Är detta slutsteg värt att köpa?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
18 juni 2010 · 8 744 Inlägg

holm94 skrev:

DELTAA skrev:

holm94 skrev:
Men blir det som 50A eller inte? Köper man där så har man ju garanti smile

Om jag fattar dej rätt så undrar du alltså, om de skiljer nått mellan 2x 25A & 1x 50A?
Du får ju inte mera "effekt" bara för att de sitter en 1x 50A säkring i istället för 2x 25A

Jo vist har du garanti.. Men ja säger som flera andra kolla på blocket efter ett lite mera "riktigt" steg..

Jag menar, att om det andra steget jag länkade förut hade en 30A säkring (30A x 12,5V=375 Watt)
och den här har 2x 25A, är 2x 25A detsamma som 1x 50A säkring då? För om det är så, så borde det väll bli skaplig effekt iallafall...

En till sak som ingen nämnt ännu men som man också måste tänka på är verkningsgraden, den är väldigt avgörande! Om t.ex. det steget som är avsäkrat med 30A är ett klass D (ca 75% verkningsgrad) så kan det ge ut max 30x14,4x0,75=324W, medans det som är avsäkrat med 50A kanske är ett klass AB (50-55% verkningsgrad) och då kan ge ut max 50x14,4x0,5=360W, alltså ingen större skillnad där.

Men ändå, låt bli dom där stegen, lägg pengarna på nåt vettigt istället! Man brukar kunna hitta lite äldre t.ex GAS, MDS, JBL o.s.v på blocket som kanske är specade lägre på pappret men bra mycket bättre i verkligheten!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang