Var ut i regnet som kom här idag och fotade min egen bil lite. Bild nr 1 är min personliga favorit och den sista är väl den jag är minst nöjd med. Vill gärna ha kritik så jag kan förbättra mitt fotande så våga säg vad ni tycker och tänker. Kan lägga till att blixt eller stativ ej används denna gång. Men brukar använda stativ iaf.
bilderna är riktigt bra. men du skulle nog tagit bilder när det inte regna .eller inte blött ner bilen tror det hade blivit riktigt bra med en ren och torr bil på bilderna
typ bild 5 hade vart helt underbar om det inte var vatten droppar på vindrutan
bilderna är riktigt bra. men du skulle nog tagit bilder när det inte regna .eller inte blött ner bilen tror det hade blivit riktigt bra med en ren och torr bil på bilderna
typ bild 5 hade vart helt underbar om det inte var vatten droppar på vindrutan
Tack för tipset Ska åka tillbaka dit sen en vacker sommardag och fota igen
bild 2 + 5 vinjetering ser ut som sånt som kommer ut där bak vinjetering kan va snyggt, men ta det med måtta!
sen var dom en aning underexponerade, men det ser inte för taskigt ut annars
tänkte lite på det när jag redigerade dom med exponeringen. Det var mest för att jag hade väldigt ljusa bilder. så drog ner den lite. och vinjeteringen blir lite av motsolskyddet
vad har jag dragit lärdom av såhär långt.. dra av bilen om man fotar i regn (kan vara bra att tänka på) , inte under exponera bilderna samt inte alltid använda vinjetering