Accelsson skrev:
Kan ni inte läsa mina inlägg och tänka till, istället för att bara vara emot mig för att vi inte har samma åsikt?
Tänk scenariot där polisen är uppe i varv och lyckats lotsa fram ambulansen i 130-140km/h ända tills en enfilig väg där det är 70km/h med avstickare avsedda för en 70-sträcka.
Helt plötsligt så måste ambulansen sakta ned till 100 km/h där en bil åker såpass mycket för fort att han själv blir en trafikfara men ändå är i vägen för ambulansen.
Tänk även på att Johnny åker 32km kilometer i timmen högre en vad den tillåtna hastigheten är, oavsett om någon är bakom, framför eller i luften så åker han för fort, och ett barn / en cyklist / en annan trafikant kan fortfarande komma i vägen för Johnny och då är ju en helt ny olycka framme, men de flesta av er verkar missa att Johnny själv utgör en trafikfara!
Tänk er själva att ni står dåligt på vägen, och så hör ni en siren och kollar upp, där ni uppfattar något gult med blåa blinkande lampor, visst kommer ni försöka ställa er bättre så fort som möjligt, och anser ni då att ni med all säkerhet kommer se en mer "insmältande" bil framför ambulansen, HELT utan att kunna göra misstag?
Menar ni även att alla barn kommer kunna uppfatta bilen framför ambulansen, eller tror ni barn snarare riktar större delen av uppmärksamheten på den blinkande, gula, synliga bilen bakom? Utger inte Jonny en fara i sådana fall?
Och igen, snälla LÄS och fundera innan ni skriver samma sak som skrivits 10tal gånger tidigare.
Kommer ni nu och säger att bilen framför ambulansen INTE utger en fara, 32km/h över tillåtna hastigheten, så tänker jag inte ens diskutera mer med er.
Edit: Lite OT, men, jag är lite nyfiken på om ni som kommer med kommentarer som "det händer bara i Sverige", "Sverige är värdelöst" och liknande, röstar ni i folkomröstningar?