Efter att ha läst denna artikel på aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7353388.ab så blir man faktiskt rätt så jävla arg, i min egen lilla värld försöker jag alltid att hjälpa mina medmänniskor för att tillsammans skapa ett bra samhälle.
Hatar hycklare och det är vad jag anser den svenska polisen vara, läs den här artikeln i aftonbladet.
http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/art … 994.mobilb det är tydligen helt okej att köra över en 17 årig kille på moped för att hjälpa polisen och polisen säger, jag citerar aftonbladet.
"Poliserna som kom till platsen var nöjda med Trygves agerande.
- I det här fallet lyckades det bra men alla situationer är unika, säger Björn Åhlin, stationsbefäl vid Södertörnspolisen. "
Ska jag seriöst inte försöka hjälpa om jag kan i trafiksituationer/brott om jag bryter mot minsta lag, är det var man för sig?
Nästa gång jag ser en ambulans med blåljus ska jag då tänka "Hoppas patianten klarar sig" sen fortsätta köra 30km i timmen på min enkelriktade gata och skita fullständigt i den stackaren som förblöder i ambulansen?
Jag vet själv också som långkör mycket att kör man 100km/t på en 70 väg där parkeringsfikorna är små som busshållplatser så är det omöjligt att hinna se dom och bromsa in utan att riskera en ännu större trafikolycka, dom har inte på och avfarts ramper.
Man tycker den svenska polisen ska utbildas för att veta bättre annars kan vi lika gärna privatisera skiten eller skapa en militärstat där vi gör skillnad på människor och människor.
Allt är inte Svart eller Vitt, det finns en gråzon där jag häldre försöker hjälpa en människa överleva med en mindre risk för min egen säkerhet.
Polisen på motorcykeln borde istället få en anmärkning och vidareutbildning för att nästa gång klappa killen som gör en samhällsgärning på axeln och "Säga tack för att du hjälpte oss men nästa gång håll hastigheten."
Poliser som läser detta ska ta åt er, hycklare.
Jonny Forsberg, om du läser detta så va det du gjorde det enda rätta, den personen som behövde ambulansen är nog tacksam, jag vet att jag skulle varit det.