Kan ju säga vilka bilar jag tittat på och har erfarenhet av ?
Skulle provkörd en Astra 1.6 men så blev det aldrig, varför jag tänkte köra den är för att det inte är allt för mycket krut under motorn och jag är rätt gasglas så det hade gått rätt snålt ändå
Sen har jag varit och kört en Skoda Superb, ska man åka i baksätet så är det den bilen man ska ha
Gillade motorn och chassit i den, men den verkar dra lite för mycket, så därför har jag tittat på passat pga att det i princip är samma bil fast lite mindre. Kollar även på Bora/Golf
Sen har jag kollat på Accord, men den varvade för mycket upp i fart tyckte jag så det går bort.
Och sist har jag kollat på Mondeo (me no like) och Saab 9-5
När det kommer till diesel så ja, det blir billigare bränsleekonomi men skatten är mycket högre istället, så där får man nästan ta och göra en kalkyl
En ECO diesel hade varit optimalt
Men som sagt, målet är en bil som inte drar över 0.85l/milen blandat, det blir lixom inte intressant och där tror jag Saaben förlorar lite då det är rätt stora motorer i dem tyvärr.
Angående BMWn så är det rätt kul, 2 försäljare har redan försökt lura på mig en 320 och en 520. 320in ville han ha 99 för, men den va ruggigt fin, en 05a som gått 4k, med automat och taklucka.
Men hur är det med BMW? Vad drar de i snitt? BMW känns väl inte riktigt som min grejj egentligen men man vet aldrig
SLK är inte jätteintressant då jag vill ha en bil som man kan åka fler än 2 i, så ska det vara en cabbe så ska det vara en praktiskt cabbe
Annars gillar jag SLK, tycker dem är kaxiga
MVH Jimmy