Tack, är öppet luftfilter något att satsa på ? Kan väl knappast kosta många kronor, och vet från moppetiden att det var något att mata på nästan direkt Var kan detta införskaffas isåfall?
Blir förmodligen steg 1 på trollspeed, även om jag anser det i mesta laget. Men det är väl egentligen billigt med tanke på den ökning man får.
inga öppna "sportluftfilter" är bra enligt mig, original papp är alltid bäst vad gäller reningsgrad. Öppna filter finns på speedparts.se, kostar nog över 1000-lappen
Jag har inga egna erfarenheter av trollspeed, men vad jag hört så ska dom vara bland dom bästa.
Har den blivit slöare med åren s.å.s. så är det säkert turbon som är slut. Hörs det inget vinande ljud? Ryker det blått/vitt vid kallstart? Med ny turbo blir den mycket piggare. Jag skulle inte våga trimma en sliten T7...
Har den blivit slöare med åren s.å.s. så är det säkert turbon som är slut. Hörs det inget vinande ljud? Ryker det blått/vitt vid kallstart? Med ny turbo blir den mycket piggare. Jag skulle inte våga trimma en sliten T7...
Så kan det kanske vara. Men ett turbobyte som första åtgärd om bilen är slö är väl knappast ett bra alternativ.
Har den blivit slöare med åren s.å.s. så är det säkert turbon som är slut. Hörs det inget vinande ljud? Ryker det blått/vitt vid kallstart? Med ny turbo blir den mycket piggare. Jag skulle inte våga trimma en sliten T7...
Så är det med alla motorer ju, en ny motor är ju klart piggare än en insliten motor.
Sen tror jag mer på att det är TS som vant sig vid effekten och därmed upplever den slöare
Jo visst vänjer man sig vid effekt och vill ha mer, men TS skriver ju att den blivit slöare med åren. Såvida det inte är en 30 000+ -milare tvivlar jag på att kolvringar etc gått ner sig så mycket att den tappat väsentligt med effekt? Turbon brukar ju vara det första som ger sig på dem och då blir motorn slö.
Jo visst vänjer man sig vid effekt och vill ha mer, men TS skriver ju att den blivit slöare med åren. Såvida det inte är en 30 000+ -milare tvivlar jag på att kolvringar etc gått ner sig så mycket att den tappat väsentligt med effekt? Turbon brukar ju vara det första som ger sig på dem och då blir motorn slö.
Så sant så! Har du laddtrycksmätare original kan man ju läsa av hur mycket den laddar och jämföra.
Jag hade nog lagt in ett steg 1 program endå med OpenSID, då kan du läsa av faktiskt turbotryck och på så sätt kontrollera hur mycket den laddar och om den håller laddtrycket stabilt.
Laddtrycksmätaren i panelen mäter väll heller inte trycket i bar utan luft: mg/förbränning?
Jo visst vänjer man sig vid effekt och vill ha mer, men TS skriver ju att den blivit slöare med åren. Såvida det inte är en 30 000+ -milare tvivlar jag på att kolvringar etc gått ner sig så mycket att den tappat väsentligt med effekt? Turbon brukar ju vara det första som ger sig på dem och då blir motorn slö.
Backventilerna brukar ge sig tidigare än turbon och då får man mycket mindre ladd.
Har du en 2.0t så trimma den inte, turbon håller inte för fem öre, och sen skulle jag aldrig trimma en bil med så mycket barndomsfel heller.
Att turbon är klen i 9-5 2,0t och 2,3t vet nog dom flesta.
Men att den har SÅ mycket bardomsfel får du gärna utveckla lite mer.
Ja allt som kan rasa rasar, vet hur många som helst som har fått byta allt på sin.
Min bror har bland annat bytt. Koppling och växllåda, turbo, kamkedja och han är inte den enda som har behövt göra det vet minst 3 till som har gjort det för att det har rasat!
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Finns väl hur många som helst som trimmat sina 2 nollor som håller? Man får gasa tills det rasar o sen laga
Går ju inte att resonera som så att man ska "spara" på bilen,det är kul med lite fart och det är lika bra att njuta av bilen medans den funkar,sönder går dom iallafall sooner or later vare sig du trimmat eller inte.
Har du en 2.0t så trimma den inte, turbon håller inte för fem öre, och sen skulle jag aldrig trimma en bil med så mycket barndomsfel heller.
Att turbon är klen i 9-5 2,0t och 2,3t vet nog dom flesta.
Men att den har SÅ mycket bardomsfel får du gärna utveckla lite mer.
Ja allt som kan rasa rasar, vet hur många som helst som har fått byta allt på sin.
Min bror har bland annat bytt. Koppling och växllåda, turbo, kamkedja och han är inte den enda som har behövt göra det vet minst 3 till som har gjort det för att det har rasat!
Var dom trimmade då eller?
Att man råkar få byta kamkedja kan ju bero på att man inte sköter grejerna, täta oljebyten mm. Men det har ju ingenting med "cippet" att göra.