3017
Sök

Eftersnack: Eskilstuna shootout (lagligt streetrace) söndag 4 juli

18 Inlägg
5 juli 2010
#21
Hehe kollade just din tråd om Corvetten.. Har du fortfarande den stereon i bilen är du min nya IDOL.

Så jäkla stöddigt att ha en så självklar sak som bilstereo i bilen. Inte många andra som vågar det, för det har ju inte de "stora" grabbarna.

Har du även klima i bilen så blir du inte idol utan KUNG hehe

Nog med smicker nu men fan va ballt

Proud member of Team Insane Racing

Livsnjutare
1 707 Inlägg
5 juli 2010
#22
Jodå, vi har ett skapligt ljudsystem från Alpine med back kamera, navigation mm.
Även slutsteg som är monterat bakom passagerar stolen.

Självklart är alla bekvämligheter kvar som tex AC:n :p

Men så kör väl även eran kollega "Mackan"?

Det är ju en gatbil, tar vi bort det har man inga ursäkter längre att bli ifrån körd tongue hahaha

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 juli 2010
#23
1. Det var ca en timmas uppehåll - infon jag fick var att det var krångligt att skriva stegen, därav att jag skrev det.
2. Ett smidigt system, just den delen tog max 5-10min och fungerade bra.
3) Vi hittade ingen gräns på depån, antog att lineup var i högerfilen som resten av dagen, visste att vi skulle åka sist och ställde då bilen på vänstersidan för att inte vara ivägen.
4) Det är givetvis en avvägning, många är nya som du säger, men det är dock viktigt att ha med lite av racingens grundregler - en representant ska finnas i närheten av bilen när det drar ihop sig till körning.
5) Det jag skrev var - när det är tidspress så är det dumt att köra singelrepor. Har man tid så kör man givetvis alla repor som det ska, börjar tiden rinna ut stryker man allt som redan är klart.
Om en singelrepa rödlyktar borde väl han då få köra om han med, då alla tävlande på banan rödlyktat? En rödlykta innebär dessutom uteslutning, dvs sista placering. Rödlyktar de två i finalen vinner den som vann av de två utslagna i semifinalen, alternativt att man tar snabbast tid i semi. Det är det enda vettiga.
6) Saneringar kommer, det är bara tråkigt för den som äger bilen med extra kostnader. Det krävs bara mer träning så går det fortare.
7) Varför ger då andra svar på beslutsfattande frågor, annat än "Nej" eller "Fråga honom"? Små frågor är dumt att tjata sönder tävlingsledningen med, t.ex. tider och liknande, men de ska inte ta beslut eller säga att de ska lösa något som de inte har befogenhet till.
8) Jag förklarar hur det bör gå till, hur det går till inom dragracing och hur man skonar asfalt och drivlinor. Ni sa igår att ni var nybörjare och kunde ta kritik - nu säger ni att ni gör allt rätt? Fram med sopborstar och ut med mer vatten.
9) Jag håller med till 110% om att slicks är slicks. Jag sa det 20gånger under körningen igår, MEN jag säger att era regler är så enormt otydliga. Och idag levereras bilar med allt för många typer av däck för att säga "standarddäck". Jag kritiserade reglerna för klasserna och att de var luddiga. Enligt reglerna så hade ni ett flertal bilar fel. Det förstör för de som är nya. Och det är därför ni måste vara TYDLIGARE med vad som gäller. Ingen ska behöva fundera utan det ska vara självskrivet var en bil ska vara, det var det inte igår.
10) Nej, jag bor inte i E-tuna. Jag bor i örebro. Jag tittade på rakan och såg det positiva att den var nylagd. Jag såg sen en kort backe och sedan en skarp sväng. Jag talade med polisen på plats som sa att han personligen hellre hade sett det på kjula eller volvo ur säkerhetsynpunkt. Jag vet problemen att få ett ställe att köra på, jag har varit med och brottas om det. Det är svårt, men jag vidhåller att det är synd att tillståndet kommer för en ganska smal och kort raka istället för t.ex. kjula eller volvo. Det är politikerna som styr det, men det är värt att tas upp.
11) Då kanske du ska ta det med alla som ställde upp. Speakern gick ut i högtalarna och sa att det var rökförbud på gräset annars skulle det kunna bli en gräsbrand värd namnet, ska man röka kan man gå upp på asfalten, där ar det fritt fram att röka. Så med andra ord - det är fritt fram att röka på starten. (Fritt citerat då jag inte minns exakt ordföljd, speakern sa det precis i anslutning med pausen.) Det klassar jag som uppmaning att röka på starten, inte trycka på något rökförbud.

Anledningen till att jag lägger ner tiden på att skriva ner allt detta är inte för att förklara hur dåligt saker fungerar eller att man inte ska börja nya saker - tvärt om. Ni har börjat med något, men det finns massor med saker som måste fixas innan det kan bli riktigt bra.
Att höra kommentarerna "fy fan för snuten som inte ger 10min till" från folk känns bara tragiskt när de just släppt till 5timmar. Såna saker kan göra att tillstånd försvinner och det förlorar alla på.
Jag skriver vad jag tycker är fel, och vad jag tycker bör göras för att det ska kunna utvecklas och bli bättre. Skulle jag vilja något annat skulle jag skriva 5 rader utan minsta förklaring alls på varför jag tycker de sakerna.
Och det som är viktigast är just att göra allt tydligare - då blir det roligare för alla.
Och tanken med det är väl att ha roligt - inte sant? smile


Landracing skrev:
Nu ska jag förklara några saker,

1, Stegen tog inte 60 min att skriva ej heller att få igång från paus till första start, men det tog för lång tid totalt från just paus till körning och det skall bli bättre.

2, Vi har ett system som är utvecklat ett antal ggr i tex Norrtälje och dom bilarna som vill tävla rullar förbi tidtagningstältet bana 1 för att visa att dom vill tävla, där kollar vi vilken stege/klass dom skall vara i enkelt.

3, vi har ett upplägg att bilarna står i depån efter att dom åkt runt så tar vi ut dom i resp stege, anledningen till att vetten inte hittades i depån var att den inte stod där det var sagt i depån utan redan i uppline det var en miss av föraren, där av uppkommet problem, ingen stor sak.

4, Vi vill inte vara så hårda som du beskriver ,det har enl erfarenhet inte blivit något  bra ur det då just målgruppen med detta är nya förare som ibland är osäkra inte riktigt vet vad och hur saker fungerar ,där av har vi valt att vara så snälla det nu går så alla får åka, det är en attityd som vi alltid kommer att fortsätta med.

5, solo repeor har vi också diskuterat med förarna och dom vill ha det så att man inte rödlyktar så är man vidare, vi har flera ggr haft solo reper där föraren har rödlyktat bort sig, alt 2 är att ta bort "Skiten" den diskutionen har vi också diskuterat massa ggr på Zatzy.
Vi har valt att om båda rödlyktar bort sig så körs den om, det beror på att det hänt några ggr förut och vid en final hur gör man då tycker du? delad 1:a?. Nej publiken som betalar för er vill få se raka utslagningar och jag personligen tycker det är ok att köra om vid ett sådant fall.

6, Saneringar kan när som helst dyka upp alltid lätt att säga efter att om inte om så skulle.... man kan ha som mål att avsluta kl 9 när vi har tillstånd till 10 och vi görs så nästa gång, då finns det tid för tex saneringar,

7, Jag är TL tävlingsledare och dommare enkelt, alla som var med på förarmötet fick samma och rätt info.

8, Värmningen, om du varit med på förarmötet då vet du exakt hur det går till, jag frågade till och med samtliga på mötet om det var några frågor på genomförandet och det var det inte då har föraren OK att han har förstått regler och varför, det är även i anmälan en knapp som man klickar på att man läst inbjudan och även förstått den. Vi är snälla och låter förarens personal befinna sig på plattan och det kanske vi skall ta bort då det verkar vara ett problem fast bara för er då.
Göran som vattnar sköter det ifall ni vill ha mer eller mindre vatten det meddelar ni han så fixar han det, han visar på vart bilen skall stå det bestämmer inte föraren, när det är klart bestämmer startern när ni kan värma enkelt, det funkade för alla andra förare.
Efter gårdagens problem så kommer vi förbjuda att stoppa in händeran i hjulhusen så har vi löst det.

9, Vi har inga begränsningar i vårat tillstånd vi kan köra Top fuel om vi vill men det skall vi inte göra, open klassen där är allt fritt, i tema klassen som idag var gatdäck så är gränsnittet satt med våra förare dom och vi vill ha ett klart gränssnitt där det ligger idag, gat däck är för dom som åker en ganska STD bil och inte vill möta ett monster med slicks, Dot märkta slicks är just slicks, R-däck mm lika så gjorda för race i någon form också dyrare att köpa få mil mm. Gatdäck är std däck vi kan göra det rörigare att ange hårdhet tex 200. Detta är en mycket uppkattad regel från förarna.

10, Val av väg, du verkar inte bo i etuna för då skulle du läst om debbaten som varit i ett år ang detta med val av väg, det är en lång historia som jag inte orkar redogöra för men detta är den bästa vägen i kommunen som det ser ut idag enkelt, och vi har med Polisen och kommunen enats om detta val.

11, Rökförbud råder det är eldningsförbud i kommunen, vi uppmanar inte till rökning alls.

Att föraren av vetten inte klarade av att värma och stod still flera ggr vilket vi har redogjort för i inbjudan och på förarmötet att är helt förbjudet är bara beklagligt, jag är inte ute efter att klaga på föraren utan tycker det var en frän bil som skulle passa på Speedweekend fartrekord på is där skulle den kunna åka riktigt fort och att den dök upp igår var fränt all heder åt det men man måste även som förare försöka förstå mål och krav med övningen, vi har utvecklat en modell som förarna gillar och publiken men om det inte passar i etuna eller ni som förare vill göra om något då försöker vi göra det inget är hugget i sten för vi har inga begränsningar alls, så vi provar igen 1 aug så får vi se om ni tycker det blivt bättre annars få vi väll lägga ner.
ps. du skall få tillbaka stratavgiften........

Fråger bara ringa mig 0705-610 500
Mvh Glenn Ocklund


4 005 Inlägg
5 juli 2010
#24
Ibland är väl det lite svårt att skriva och att se skillnad mellan konstruktiv kritik och vanlig kritik... Huvudsaken är väl ändå att alla negativa delar lyft så att detta blir superbra för alla i framtiden.

Jag tycker ni har gjort ett väldigt bra jobb arrangörer! Credz för detta.

Och självklart kommer det bli bättre för varje gång. Ett steg i taget smile


Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 juli 2010
#25
G-son skrev:
Bäste Sirmiro
När du och jag småpratade lite och du ventilerade lite av dina åsikter och kritik blev jag först väldigt imponerad över ditt föredömliga sätt att framföra kritik.

Sånt gillar vi verkligen. Bad dig även ventilera dig i forum vilket du gjorde.

Men nu måste jag säga och jag ber redan innan om ursäkt för det, Nu sjönk du en aning i mina ögon (vad det nu må vara värt?)
Nu är det bara en jävla massa gnäll, som en tjurig liten unge.

Till ditt försvar kan jag acceptera att ni i ert team åkte på något som ni trodde höll dragrace standard, isåfall har vi varit otydliga i budskapet eller så har ni helt enkelt inte snappat upp det.
Detta ÄR och kommer ALDRIG vara dragrace.
Här kör du för att du tycker det är roligt, och med ett tävlingsmoment som skall tas med glimten i ögat. Det verkar de flesta oxå ha kommit fram till
Nu fick du ju oxå bra och raka svar av Glenn.

Med all den info kanske ni ser på eventet med andra ögon.

Och om ni dyker upp igen, vilket jag VERKLIGEN hoppas för jag och publiken älskade bilen, så vet ni vilken nivå detta ligger på.

Vill man ha en högre nivå och fight på blodigt allvar, så finns det bättre lämpade arenor.

Men som jag sa till dig, vi lyssnar absolut på dina åsikter och tar åt oss.

Väl mött nästa gång och det vore skitkul om ni ville komma upp till norrtälje och köra oxå-.

E

Hej.

Jo, jag framförde åsikter på plats, och även här. Och som jag sa på plats är min mening med mina åsikter att lyfta fram saker som kan förbättras för att göra saker bättre.

Dessa event är egentligen den bästa inkörsport som finns till dragracing. Folk har testat sin bil med någon kompis eller kanske ett illegalt event, sen kommer de till er och det är där den stora delen blir - ska de fastna för lagligt eller inte.
Givetvis vill vi alla att så många som möjligt ska fastna för det och då måste det vara tydligt med vad som gäller.
Ser vi mitt språk generellt så är jag från gnällbältet, då låter det gnälligt och meningar formuleras gnälligt, men som jag sagt - jag vill bara se det flyta bättre och bli en bättre inkörsport till dragracingen.

Att jag gnällt om vattnet och gummit är av samma anledning som det inte ska vara stående burnouter - det minimerar risken för bestående skador i asfalten, och det minimerar slitage på bilarna - något som t.o.m. är viktigare på era event än när det är rena tävlingsbilar då folk ofta vill testa på med den bil de kör till vardags.
Ingen vill se ett haveri på ett sånt här event, och just med den delen är dragracingens skola riktigt bra. Massor med vatten för att det ska släppa loss lätt, backa tillbaka så man är ordentligt bakom stagelamporna och sedan fram så drivlinan ligger rätt när föraren kliver av kopplingen.
Att jag säger att startern ska sköta positionen på bilarna och inte "vattenfolket" är så startern har full koll på det som händer - säkerhet.
Det är inte för att vara elak/sur/grinig/gnällig, det är för att jag vet hur fort en olycka händer och hur små saker som gör massor.

Jag ser det helt klart med andra ögon efter att ha fått raka svar. Det finns en del tveksamheter kvar, men nu har jag delat med mig av de tankar och åsikter jag haft om detta evenemang och ni har ett par veckor att titta över vad ni anser att ni kan nyttja er av för att det ska bli bättre för alla parter.

Var bilar står på start visar sig, men det är trevligt folk och ingenting och omöjligt, vi kommer synas i framtiden, var så säker. tongue


11 Inlägg
6 juli 2010
#26
sirmiro skrev:
Men om det nu står exakt som du säger så ska t.ex. GTRen, stagean etc köra i "Open"då de flesta lågprofilsdäck är byggda på samma typ av stomme och bara olika i gummits blandning, eller är det speciella märken på däck som klassas på olika sätt? Eller är det olika regler för olika förare?
Missförstå mig inte, jag tycker att GTR, stagea och även vetten är GATbilar i de skick de var.
Jag hoppas ni inser att dessa regler är så luddiga att det är galet. Tänk om tack.
Det enklaste sättet är väl att kolla på bilprovningens papper om bilen får vara på vägen, sen kollar man att huvudmönstret är 1.6mm eller mer - det är gatklassen och då är återlineing på banan förbjuden, sen är öppna klassen allt som är obes och har mindre mönster...
.

bilprovningens papper' Det kravet vore helt galet då nya bilar som min GTR inte ens har varit på bilprovning. Det är orginal däck på den och det fanns många rejält modifierade bilar i öppna klassen, så jag förstår inte varför du har GTR:en som exempel på gränsfall.
Senast redigerat av Cocco_Bill (6 juli 2010)

18 Inlägg
6 juli 2010
#27
HereComesTrouble skrev:
Jodå, vi har ett skapligt ljudsystem från Alpine med back kamera, navigation mm.
Även slutsteg som är monterat bakom passagerar stolen.

Självklart är alla bekvämligheter kvar som tex AC:n :p

Men så kör väl även eran kollega "Mackan"?

Det är ju en gatbil, tar vi bort det har man inga ursäkter längre att bli ifrån körd tongue hahaha

Fy fan va ballt, sånt gillar jag som gammal ljudräv :-)
Japp Mackan  kör dubbel din o ett framsystem, men jag är osäker på deras fortsatta existens tyvärr.

Just nu är nog det det sista han tänker på. Mekade hela helgen nere på mantorp o försökte få allt me nya kompressorn att lira, men tyvärr.

Kommer bli några häktiska dagar i garaget nu inför rudskogen. Hoppas verkligen han får till det nu. Bilen har ju inte gått som den ska på 2 år efter senaste stor ombyggnationen :-) Den kanste trivdes bättre som mattsvart? hehe

Gillar när man kör som ni gör, finns så många stackare som studsar runt i tomma plåtburkar med stol o ratt bara.

Hoppas få se en gjuten baslåda i kolfiber med element med kolfiberkon och racelätta neodynium magneter bak i bilen snart då

Proud member of Team Insane Racing

18 Inlägg
6 juli 2010
#28
sirmiro skrev:
G-son skrev:
Bäste Sirmiro
När du och jag småpratade lite och du ventilerade lite av dina åsikter och kritik blev jag först väldigt imponerad över ditt föredömliga sätt att framföra kritik.

Sånt gillar vi verkligen. Bad dig även ventilera dig i forum vilket du gjorde.

Men nu måste jag säga och jag ber redan innan om ursäkt för det, Nu sjönk du en aning i mina ögon (vad det nu må vara värt?)
Nu är det bara en jävla massa gnäll, som en tjurig liten unge.

Till ditt försvar kan jag acceptera att ni i ert team åkte på något som ni trodde höll dragrace standard, isåfall har vi varit otydliga i budskapet eller så har ni helt enkelt inte snappat upp det.
Detta ÄR och kommer ALDRIG vara dragrace.
Här kör du för att du tycker det är roligt, och med ett tävlingsmoment som skall tas med glimten i ögat. Det verkar de flesta oxå ha kommit fram till
Nu fick du ju oxå bra och raka svar av Glenn.

Med all den info kanske ni ser på eventet med andra ögon.

Och om ni dyker upp igen, vilket jag VERKLIGEN hoppas för jag och publiken älskade bilen, så vet ni vilken nivå detta ligger på.

Vill man ha en högre nivå och fight på blodigt allvar, så finns det bättre lämpade arenor.

Men som jag sa till dig, vi lyssnar absolut på dina åsikter och tar åt oss.

Väl mött nästa gång och det vore skitkul om ni ville komma upp till norrtälje och köra oxå-.

E

Hej.

Jo, jag framförde åsikter på plats, och även här. Och som jag sa på plats är min mening med mina åsikter att lyfta fram saker som kan förbättras för att göra saker bättre.

Dessa event är egentligen den bästa inkörsport som finns till dragracing. Folk har testat sin bil med någon kompis eller kanske ett illegalt event, sen kommer de till er och det är där den stora delen blir - ska de fastna för lagligt eller inte.
Givetvis vill vi alla att så många som möjligt ska fastna för det och då måste det vara tydligt med vad som gäller.
Ser vi mitt språk generellt så är jag från gnällbältet, då låter det gnälligt och meningar formuleras gnälligt, men som jag sagt - jag vill bara se det flyta bättre och bli en bättre inkörsport till dragracingen.

Att jag gnällt om vattnet och gummit är av samma anledning som det inte ska vara stående burnouter - det minimerar risken för bestående skador i asfalten, och det minimerar slitage på bilarna - något som t.o.m. är viktigare på era event än när det är rena tävlingsbilar då folk ofta vill testa på med den bil de kör till vardags.
Ingen vill se ett haveri på ett sånt här event, och just med den delen är dragracingens skola riktigt bra. Massor med vatten för att det ska släppa loss lätt, backa tillbaka så man är ordentligt bakom stagelamporna och sedan fram så drivlinan ligger rätt när föraren kliver av kopplingen.
Att jag säger att startern ska sköta positionen på bilarna och inte "vattenfolket" är så startern har full koll på det som händer - säkerhet.
Det är inte för att vara elak/sur/grinig/gnällig, det är för att jag vet hur fort en olycka händer och hur små saker som gör massor.

Jag ser det helt klart med andra ögon efter att ha fått raka svar. Det finns en del tveksamheter kvar, men nu har jag delat med mig av de tankar och åsikter jag haft om detta evenemang och ni har ett par veckor att titta över vad ni anser att ni kan nyttja er av för att det ska bli bättre för alla parter.

Var bilar står på start visar sig, men det är trevligt folk och ingenting och omöjligt, vi kommer synas i framtiden, var så säker. tongue

Sådär ja, jag gillar vad jag läser, en mycket trevligare ton. Jo det ligger rätt mycket i det du säger att det är väldigt viktigt att nybörjarna känner sig hemma direkt, för att hålla dem borta från gatrace.

Jag tror nästa sväng kommer gå mkt smidigare.
Du belyste ett par punkter som  jag känner som extra viktiga.
Tror vi måste informera vårt folk så de kan svara på de enklare frågorna, för att avlasta tävlingsledning, Kanske även några skyltar med de tider som gäller som folk själva kan titta.

På förarmötet gås allt igenom, så är man med där så vet man vad som gäller för dagen, och eventuella frågor gällande saker som värmning mm reds ut då.
Kanske skulle strama upp lite där o va hårda på att om föraren inte är med på förarmötet får han inte köra. Då kan sen ingen säga att de inte fått info om vad som gäller.

Vill du diskutera viktigare saker, som tex era önskemål vid värmning så ring Glenn så kommer nu överens.
Ser fram emot nästa äventyr!

Proud member of Team Insane Racing

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 juli 2010
#29
G-son skrev:
sirmiro skrev:
G-son skrev:
Bäste Sirmiro
När du och jag småpratade lite och du ventilerade lite av dina åsikter och kritik blev jag först väldigt imponerad över ditt föredömliga sätt att framföra kritik.

Sånt gillar vi verkligen. Bad dig även ventilera dig i forum vilket du gjorde.

Men nu måste jag säga och jag ber redan innan om ursäkt för det, Nu sjönk du en aning i mina ögon (vad det nu må vara värt?)
Nu är det bara en jävla massa gnäll, som en tjurig liten unge.

Till ditt försvar kan jag acceptera att ni i ert team åkte på något som ni trodde höll dragrace standard, isåfall har vi varit otydliga i budskapet eller så har ni helt enkelt inte snappat upp det.
Detta ÄR och kommer ALDRIG vara dragrace.
Här kör du för att du tycker det är roligt, och med ett tävlingsmoment som skall tas med glimten i ögat. Det verkar de flesta oxå ha kommit fram till
Nu fick du ju oxå bra och raka svar av Glenn.

Med all den info kanske ni ser på eventet med andra ögon.

Och om ni dyker upp igen, vilket jag VERKLIGEN hoppas för jag och publiken älskade bilen, så vet ni vilken nivå detta ligger på.

Vill man ha en högre nivå och fight på blodigt allvar, så finns det bättre lämpade arenor.

Men som jag sa till dig, vi lyssnar absolut på dina åsikter och tar åt oss.

Väl mött nästa gång och det vore skitkul om ni ville komma upp till norrtälje och köra oxå-.

E

Hej.

Jo, jag framförde åsikter på plats, och även här. Och som jag sa på plats är min mening med mina åsikter att lyfta fram saker som kan förbättras för att göra saker bättre.

Dessa event är egentligen den bästa inkörsport som finns till dragracing. Folk har testat sin bil med någon kompis eller kanske ett illegalt event, sen kommer de till er och det är där den stora delen blir - ska de fastna för lagligt eller inte.
Givetvis vill vi alla att så många som möjligt ska fastna för det och då måste det vara tydligt med vad som gäller.
Ser vi mitt språk generellt så är jag från gnällbältet, då låter det gnälligt och meningar formuleras gnälligt, men som jag sagt - jag vill bara se det flyta bättre och bli en bättre inkörsport till dragracingen.

Att jag gnällt om vattnet och gummit är av samma anledning som det inte ska vara stående burnouter - det minimerar risken för bestående skador i asfalten, och det minimerar slitage på bilarna - något som t.o.m. är viktigare på era event än när det är rena tävlingsbilar då folk ofta vill testa på med den bil de kör till vardags.
Ingen vill se ett haveri på ett sånt här event, och just med den delen är dragracingens skola riktigt bra. Massor med vatten för att det ska släppa loss lätt, backa tillbaka så man är ordentligt bakom stagelamporna och sedan fram så drivlinan ligger rätt när föraren kliver av kopplingen.
Att jag säger att startern ska sköta positionen på bilarna och inte "vattenfolket" är så startern har full koll på det som händer - säkerhet.
Det är inte för att vara elak/sur/grinig/gnällig, det är för att jag vet hur fort en olycka händer och hur små saker som gör massor.

Jag ser det helt klart med andra ögon efter att ha fått raka svar. Det finns en del tveksamheter kvar, men nu har jag delat med mig av de tankar och åsikter jag haft om detta evenemang och ni har ett par veckor att titta över vad ni anser att ni kan nyttja er av för att det ska bli bättre för alla parter.

Var bilar står på start visar sig, men det är trevligt folk och ingenting och omöjligt, vi kommer synas i framtiden, var så säker. tongue

Sådär ja, jag gillar vad jag läser, en mycket trevligare ton. Jo det ligger rätt mycket i det du säger att det är väldigt viktigt att nybörjarna känner sig hemma direkt, för att hålla dem borta från gatrace.

Jag tror nästa sväng kommer gå mkt smidigare.
Du belyste ett par punkter som  jag känner som extra viktiga.
Tror vi måste informera vårt folk så de kan svara på de enklare frågorna, för att avlasta tävlingsledning, Kanske även några skyltar med de tider som gäller som folk själva kan titta.

På förarmötet gås allt igenom, så är man med där så vet man vad som gäller för dagen, och eventuella frågor gällande saker som värmning mm reds ut då.
Kanske skulle strama upp lite där o va hårda på att om föraren inte är med på förarmötet får han inte köra. Då kan sen ingen säga att de inte fått info om vad som gäller.

Vill du diskutera viktigare saker, som tex era önskemål vid värmning så ring Glenn så kommer nu överens.
Ser fram emot nästa äventyr!

Alltid svårt att skriva så folk uppfattar vilken sinnesnivå man är på när det skrivs, speciellt som gnällbälting, så det ber jag om ursäkt om. smile

Jag tycker jag varit ganska tydlig med mina önskemål, så nu är det upp till er hur ni gör. Med alla regler är det bäst om det är lika för alla, så det är klart bättre att ni gör upp hur ni vill ha det än att vi ska göra någon specialdeal för en bil.
Reglerna finns för säkerheten, och det sista någon vill ha är en personskada. Gör det ni anser är lämpligast. Vi är alla vuxna, jag vet att ni hört kritiken då borde ni kunna ordna en plan för att undvika den fler gånger, blir det ingen skillnad kommer kritiken bara igen...


Cocco_Bill skrev:
bilprovningens papper' Det kravet vore helt galet då nya bilar som min GTR inte ens har varit på bilprovning. Det är orginal däck på den och det fanns många rejält modifierade bilar i öppna klassen, så jag förstår inte varför du har GTR:en som exempel på gränsfall.

Slår du ditt regnummer på transportstyrelsens sida ser du att den får köras på väg, om det inte är något helknasigt.
Det sitter originaldäck på, och det var just därför jag tog den som exempel. Nissan levererar den bilen med R-däck som original och då skulle det vara helt galet om du hamnade i "open" klassen.
Och om du får ha R-däck i "street" klassen, varför ska då inte de andra bilarna få ha det bara för att bilarna inte levererades med det?
För att en Nissan GTR ska köra i "street" klassen tycker jag är självklart, det är en fabriksbil, men går man hårt på de regler som var så klassades den egentligen upp från den klassen.

Att kalla den klassen outlaw och köra med de bilar som inte får vistas på allmän väg skulle minska risken för debatt. Det skulle göra att rena dragracebilar hamnar i en klass och bilarna som åker på gatan hamnar i en klass, det på det sätt de åker på gatan...



Men som sagt, jag litar på att ni går igenom det lite till kommande race och sen tar vi diskussionen därifrån. smile


11 Inlägg
6 juli 2010
#30
Nu är jag med, misstolkade dig lite på fyllan. Visste faktiskt inte att GTRs däck klassas som R-däck, jag håller helt o hållet med dig att gatlegala R-däck borde tillåtas på alla bilar. Hade ju varit kul med fler snabba bilar i 'street' klassen, t ex clk32amg och corvetten hade jag gärna sett i 'streetcars' även om jag hade åkt på pisk.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 juli 2010
#31
Cocco_Bill skrev:
Nu är jag med, misstolkade dig lite på fyllan. Visste faktiskt inte att GTRs däck klassas som R-däck, jag håller helt o hållet med dig att gatlegala R-däck borde tillåtas på alla bilar. Hade ju varit kul med fler snabba bilar i 'street' klassen, t ex clk32amg och corvetten hade jag gärna sett i 'streetcars' även om jag hade åkt på pisk.

Bra att vi kunde reda ut det så det inte blev oklart. smile
http://sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%A4ck_(hjul)#Racingd.C3.A4ck
Dvs stommen är byggd för att vara stabilare och inte "veckas" lika mycket som på ett däck som sitter på en Avensis, Sunny eller V40. Var man ska dra gränsen för gummiblandningen är något som kan diskuteras flera år utan att få svar. tongue Så att få däcksregler tydliga är svårt. EDPSreglerna fungerar dock ganska bra med sitt "outlaw", så det kan vara att tänka på. smile

Ingen vet resultatet av ett race som inte äger rum. wink Tider är en sak, men nerverna kan få resultatet att skifta stort. wink Tiderna var ganska jämna på bilarna du nämnde, in med lite nerver och kanske din launch så är det väldigt öppet. wink



Sök