Hej.
Har ett ganska stort problem. Det är så att jag och min flickvän bor i en 2.a som vi hyr i andra hand. Nu är det så att Uppsalahem har kommit på att vi hyr svart och nu blir vi utslängda!
Jag vet att man inte får hyra som vi gjort..Men vi hade inget val eftersom vi blev utslängda från förra lägenheten oxå! Det var en bostadsrätt som vi hyrde. Vi trodde allt var grönt, tills helt plötsligt kom föreningen och sa att vi inte fick hyra mer än ett år. Så då var vi tvugna att hitta nåt annat. Och då var det enda vi hitta den lgh vi nu bor i. Vi har bott här bara 2 månader, och nu blir vi utslängda igen!!
Grejen e att jag flytta hit från annan ort, så jag har ingen familj att flytta till. Och tjejen har heller ingen familj här. Jag har jobb och hon pluggar. Tjejen prata me socialen idag, men dom vägrar hjälpa oss eftersom vi har inkomst.. Asså vafan? Dom jävlarna betalar vi skatt till.. Men när man behöver hjälp en gång i sitt liv så får man till svar att: I värsta fall så finns det ju vandrarhem ni kan bo på...
Ingen av oss har tillräckligt med ködagar för ett förstahandskontrakt. Börjar få panik! Vi ska vara ute senast 1 oktober, och det finns ju ingenstans att bo. Vafan ska vi göra??
Ska jag behöva säga upp mig, o tjejen sluta plugga o bli nå socialfall för o få hjälp?? Asså det här är helt sjukt. Blir så förbannad!!
Vad ska vi göra?? Vem hjälper sånna som vi som har ordnade liv men inte kan hitta en lgh o bo i??
En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.