3370
Sök

Angående: BMW träff i Borås med körning 24/7

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Först o främst vill jag kolla intresse.

Vad skulle ni säga om en sväng på roliga vägar?

Start kl: 10:00 på Borås Bils (Volvo) parkering i Borås
Körning till Falköping via Nita, Älmestad, Börstig på mindre vägar genom fin natur.
Fika/lunch i Falköping på Falbygdens Ost - mejeri med servering samt affär där kan man välja bland många sorters ostar till senare på kvällen för den som vill.

Dom som inte vill fika/luncha där finns det andra alternativ.

Därefter hemresan på något större o bredare vägar via Floby, Annelund, Fristad till samma utgångspunkt.

Ännu mer däcksparkande och för den som inte får nog kan vi ta en sväng till Viskaförs och grilla vid Storsjön, där det finns gott om parkering o flertalet grillplatser.
Enda problemet är grusvägen dit som är relativt bra men inte alla vill köra sina bilar på grusvägar och det finns möjlighet att ställa bilen på en annan säker plats och samåka.

Total sträcka är cirka 160km + 15km
Senast redigerat av Grabber (8 juli 2010)

754 Inlägg
8 juli 2010
Det här låter riktigt trevligt! big_smile Jag inte 100% säker på att jag kan komma, men jag ska kolla upp det under dagen!..vill inte missa detta! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Hertig
182 Inlägg
15 juli 2010
Hade det varit på Söndagen hade jag tveklöst hakat på, men jag är inte hemma förräns lite senare på Lördagen dessvärre sad.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
Hegg_ skrev:
Hade det varit på Söndagen hade jag tveklöst hakat på, men jag är inte hemma förräns lite senare på Lördagen dessvärre sad.

Du missar inget än då!

Intresset är så dålig så jag åker själv...

Hel enkelt INSTÄLLD!  mad

BMW-entusiast
362 Inlägg
26 januari 2011
Hej!

Detta är ju mina hemtrakter!

Mycket bra intitativ som bör får en ny chans till våren!  Kan intyga om att vägarna är mycket trevliga och de stopp/mål du satt upp för resan är mycket väl anpassade för en trevlig dag med likasinnade

Jag är för ett nytt försök till våren angående en sådan här rullande träff!

Mvh// Jackack

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Ja du... Blir det nåt drag i denna tråd så kan jag väl ge ett nytt försök i år...

754 Inlägg
31 januari 2011
Jag är intresserad! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök