4432
Sök

Poliskontroll motorväg

5 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Var fartkontroll alldeles nyss på motorvägen, jag körde lite för fort och tror dom kollade min hastighet med radaren, men det var ingen polis längre fram som stannade folk, men min fråga nu är. Kan jag bli tagen utan att de stannat mig? tar dom någon bild eller hur fungerar det? kan ju vart övning för nya poliser vem vet, men jag är lite smånervös här, att få ett brev på posten eller liknande. Men hur ska de veta att just jag körde bilen utan att ha stannat mig? jaja hoppas någon har nåt bra svar:)
tack

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
7 juli 2010
Det ska inte bli något av det vad jag vet iallafall?

5 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Förstår bara inte deras mening med att stå på en bro där de omöjligt kan vinka in folk, vad vill de med det?

preem pump
836 Inlägg
7 juli 2010
soetis_ skrev:
Var fartkontroll alldeles nyss på motorvägen, jag körde lite för fort och tror dom kollade min hastighet med radaren, men det var ingen polis längre fram som stannade folk, men min fråga nu är. Kan jag bli tagen utan att de stannat mig? tar dom någon bild eller hur fungerar det? kan ju vart övning för nya poliser vem vet, men jag är lite smånervös här, att få ett brev på posten eller liknande. Men hur ska de veta att just jag körde bilen utan att ha stannat mig? jaja hoppas någon har nåt bra svar:)
tack

tror inte dom tyckte du körde tillräckligt fort för att orka stanna dig

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

5 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
#4 hur ska de ens kunna stanna mig från en bro?

2 337 Inlägg
7 juli 2010
soetis_ skrev:
Förstår bara inte deras mening med att stå på en bro där de omöjligt kan vinka in folk, vad vill de med det?

Ibland genomförs det hastighetsmätningar för att hämta in statistikunderlag.
Senast redigerat av Sarge (7 juli 2010)

5 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
#6 de är sant^^

Yrkesförare
1 073 Inlägg
7 juli 2010
soetis_ skrev:
#4 hur ska de ens kunna stanna mig från en bro?

Har varit med om sådana kontroller många gånger. Då har det funnits mc-poliser utplacerade på påfarterna som jagar ikapp dig på nolltid.

Blev du inte tagen är det garanterat lugnt.

5 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
#8 okej, men vad kan deras tanke vara med att stå på en bro utan att ha mc-poliser utplacerade? Övning för nya poliser? statistikkontroll? hmm vad vet jag

Muttley
7 juli 2010
soetis_ skrev:
#8 okej, men vad kan deras tanke vara med att stå på en bro utan att ha mc-poliser utplacerade? Övning för nya poliser? statistikkontroll? hmm vad vet jag

Kanske övervakning av hur trafiken går just på vägen. Ring och fråga dem.  Var glad att de inte hade placerat ut bilar eller mc. 

Ibland är till och med helikoptern ute och kollar trafik och skickar bilar och mc.

Tänk att de är semestertider nu med så just kontrollerna har ökat enormt.

152 Inlägg
7 juli 2010
tkd_rille skrev:
soetis_ skrev:

Kanske övervakning av hur trafiken går just på vägen. Ring och fråga dem.  Var glad att de inte hade placerat ut bilar eller mc. 

Ibland är till och med helikoptern ute och kollar trafik och skickar bilar och mc.

kan dom göra hastighetskontroll från en helikopter?!

tratt
353 Inlägg
7 juli 2010
Stod en pikébuss på en bro engång, kamera framförsig, motorvägen gick under, strax efter är det en påfart, där mc poliser kommer som skott om de ska ta någon smile

volvolover
667 Inlägg
7 juli 2010
tobbe12 skrev:
tkd_rille skrev:
soetis_ skrev:

ja dom typ mäter hur lång tid de tar från en viss punkt till en annan har ja för mig, lr så kasnke den moderna världen har ngn slags radar till de med wink

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

5 089 Inlägg
7 juli 2010
Det kanske var så att dom hade en polis längre fram. men denna hade redan åkte efter en annan bil och stod uppe på nästa avfart, men du hade missat honnom bara?
Senast redigerat av FLindgren (7 juli 2010)

\Lindgren

4 005 Inlägg
7 juli 2010
Turbomotor skrev:
tobbe12 skrev:
tkd_rille skrev:

ja dom typ mäter hur lång tid de tar från en viss punkt till en annan har ja för mig, lr så kasnke den moderna världen har ngn slags radar till de med wink

Helt korrekt. Kallas Trip Track.

För övrigt så är det förmodligen så att det var bara allmän övervakning. Sen om de ser dig väldigt tydligt när du kört tillräckligt för fort så kan ett efterföljande bli aktuellt såklart. Dock brukar inte övervakningar ske så att de tappar ögonfokus på fordonet.

OEM Rox
245 Inlägg
7 juli 2010
Exakt så stog dom när dom tog mig senast. En svartklädd konstapel uppe på en gångbro, och 3 polisbilar i en bussficka smile

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 juli 2010
Fan grabbar har ni inga ögon i skallen. Jag har kört för fort i snart 25 år. Kom igen nu. Övning ger färdighet samt ett sjätte sinne. tongue

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Muttley
8 juli 2010
caromania skrev:
Fan grabbar har ni inga ögon i skallen. Jag har kört för fort i snart 25 år. Kom igen nu. Övning ger färdighet samt ett sjätte sinne. tongue

Ett stort stycke tur också. Jag har aldrig fått böter själv heller men ibland har de varit jävligt nära.

1 062 Inlägg
8 juli 2010
Sarge skrev:
Ibland genomförs det hastighetsmätningar för att hämta in statistikunderlag.

skulle tippa på detta faktiskt jag blev lite halvt nervös en gång när dem stod med laser pickan när jag råkade köra 60 på en 50 väg men dem stannade mig inte å dem stannade inte heller flera andra bilar som körde på för fort

så ringde å kollade upp det där å det va ju "bara" en statistik undersökning

lika dant va det på ett annat ställe där hastigheten inte hålls där e det 80 nu istf 90 ( men trodde dem att det skule hjälpa xD:P )

mvh

Team Björkeryd

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 juli 2010
tkd_rille skrev:
caromania skrev:

Ett stort stycke tur också. Jag har aldrig fått böter själv heller men ibland har de varit jävligt nära.

Sant... wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök