2649
Sök

Ställa upp bränsle d24 tic

med lem
1 925 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
#1
tjenare ! har en 945 med d24 i. pumpen är uppställd och jag laddar ca 1,5bar. vill dock ställa upp bränslet mer då den inte ryker ett smack vid laddtryck. enligt en kompis ska det finnas ett sätt att skruva upp tilläggsbränslet (?) som ger mer bränsle vid laddtryck.

till min fråga: hur görs detta ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Egen företagare
864 Inlägg
15 juli 2010
#2
På rökbegränsaren finns en skruv som justerar detta. men om man lyfter av det locket så ligger det en bricka där du kan ta bort, då får den mycke diesel.
Den vanliga skruven är bara för dieseltryck innan turbon laddar.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

med lem
1 925 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
#3
snurbo_diesel skrev:
På rökbegränsaren finns en skruv som justerar detta. men om man lyfter av det locket så ligger det en bricka där du kan ta bort, då får den mycke diesel.
Den vanliga skruven är bara för dieseltryck innan turbon laddar.

okej tack så mycket ! men vilket håll ska man skruva åt ? ska man skruva ut eller in ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Egen företagare
864 Inlägg
15 juli 2010
#4
man skruvar in har jag för mig.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

med lem
1 925 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
#5
plockade väck locket, drog upp membranet och där hittade jag en liten plastring eller nåt, är det den man ska ta bort ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Egen företagare
864 Inlägg
15 juli 2010
#6
_fillan_ skrev:
plockade väck locket, drog upp membranet och där hittade jag en liten plastring eller nåt, är det den man ska ta bort ?

Ja det är det. men den kommer ryka mycket. Då får den mycke diesel vid laddtryck

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

35 Inlägg
17 november 2013
#7
kan ni skicka en bild på de? vill med göra såhär men fattar inte så bra vad ni menar :p


2 266 Inlägg
17 november 2013
#8
http://d24t.com/showthread.php?t=81

http://www.dieseltruckresource.com/dev/ … l?t=154086

Man kan även justera pinnen som membranet sitter på, kapa den lite på sidan.

Plastringen plockas bort och sen kan man justera ner gängen i mitten med den muttern som är flertaggig.

Detta är på turbomodellerna pump som har klockan uppepå sig.

Fyrkantigt lock med en skruv i varje hörn.

svetsdiff !!!


Sök