2549
Sök

Audi 200tq kopplings problem.

46 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Hej, Jag har en audi 200tq som kopplingen har dött på. Det är inget tryck alls i den, den rammlar ner i golvet direkt man trycker lite på den. Någon här som vet vad det kan vara för fel?

Mvh Simon.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 juli 2010
tix0r skrev:
Hej, Jag har en audi 200tq som kopplingen har dött på. Det är inget tryck alls i den, den rammlar ner i golvet direkt man trycker lite på den. Någon här som vet vad det kan vara för fel?

Mvh Simon.

Någon av cylindrarna säkert som gett vika. Lossa slavcylindern på v-lådan (ej slangen) och be någon trycka försiktigt på pedalen, reagerar inte den så är det mest troligt cylindern ovanför pedalen som är pajj.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

46 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
Okej, tack. ska prova det.

46 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
Någon som vet exakt vars slavcylindern sitter?

Mvh Simon

46 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Har bytt slavcylindern nu, men får inte något tryck i systemet.. någon som vet vad det då kan vara för fel?

Mvh Simon

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juli 2010
tix0r skrev:
Har bytt slavcylindern nu, men får inte något tryck i systemet.. någon som vet vad det då kan vara för fel?

Mvh Simon

Var den trasig då? Hur har du avluftat?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

101 Inlägg
20 juli 2010
har bytt slavcylinder på min bmw och tro mig, du får lufta ett jäkla tag innan du får nått tryck i systemet igen

pumpa pedal - håll nere - släpp på luftnippel - pumpa pedal - håll nere - släpp på luftnippel...you know the drill wink

- riktiga män kokar egen ventilsallad -
projekttråd Audi GT ! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p2169813

46 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
tix0r skrev:

Mvh Simon

Var den trasig då? Hur har du avluftat?

Mvh Tommy

Jo, den var trasig. Har provat lufta men kanske inte tillräckligt?

Mvh Simon

46 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
anteman skrev:
har bytt slavcylinder på min bmw och tro mig, du får lufta ett jäkla tag innan du får nått tryck i systemet igen

pumpa pedal - håll nere - släpp på luftnippel - pumpa pedal - håll nere - släpp på luftnippel...you know the drill wink

Haha okej, ska lufta mycket imorgon då och hoppas att de funkar sen då.

Mvh Simon

Sök