4662
Sök

Bmw 325i e36 -93 värdering

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Tjena.

Nu vet jag inte om man ska sälja bilen dock, men olika funderingar och planer snurrar ju alltid genom skallen.

Så tänkte kolla med er vad ni tror man skulle kunna få ut om man skulle vilja sälja den..

Kan ju dra lite snabb info.

* Nyrenoverad topp
* Nått form av sportavgassystem med DTM utblås (fabrikssystem, inget hemmasnickrat)
* Ny kopplingssats från motornord
* Ny olja i växellådan
* Ny ventilkåpspackning
* Ny oljetrågspackning
* 99% rostfri, finns 2st små ytfläckar som är mindre än 50 öringar
* Lamelldiffad bakaxel
* Går väldigt fint i hela drivlinan, inga missljud i varken upphängningar eller drivlina
* Elhissar
* Eltaklucka
* Angeleyes
* Xenon 6000K i dimljusen
* M-front
* M-speglar
* Orginal-rök-tonade bakljus
* Röktonade framblinkers
* Snygga 17x8" fälgar
* Sänkningssats

Det negativa:

* Dörrsidorna fram bör bytas, är lite slitna

Finns även en hel del dokumentation på bilen så som kvitton, besiktningspapper (som den alltid har klarat sig bra på för övrigt också) etc

Ni kan ju gå in på min sida och kika på bilen för bilder och info då jag säkert har missat nånting..

Hade själv tänkt mig runt 25.000kr med tanke på vad dom står i för värde i fint skick, men då jag alltid är lite osäker vad man ska ta betalt så tänkte jag som sagt få en "värdering" av er!

Så vad tror ni?
Senast redigerat av _Glenne_ (23 juli 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

227 Inlägg
23 juli 2010
Run 20-25k är väl ett vettigt pris för din tycker jag! Hur längt har han gått? Import?

Dum spiro, spero...

Bärs!
3 456 Inlägg
23 juli 2010
Men Glenne då!

Du är ju knappast nån Garaget.org rookie, så kom inte å säg att du missat "Vad är min bil värd?" tråden?? :S
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169686

Garaget.org peakade 2008.

143 Inlägg
Varningar: För många..
2 552 Inlägg
23 juli 2010
25.000 kr låter som ett realistiskt utgångspris, förutsatt att bilen är relativt nybesiktad, skattad och inte har allt för många mil på mätaren.

Och om du har en Streetsofsundsvall-dekal monterad så ska du givetvis ta extra betalt wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 534 Inlägg
Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Men Glenne då!

Du är ju knappast nån Garaget.org rookie, så kom inte å säg att du missat "Vad är min bil värd?" tråden?? :S
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169686

Jag är inte direkt sån speciellt aktiv forumsmedlem nu för tiden, så har inte kolla på trådar hit och dit, fast visst hade man kunnat gjort en sökning, men nu blev det inte så tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

carzy
461 Inlägg
23 juli 2010
Jag skulle gett 25 iaf. Så sätt ut den för 27 (H)

Team BSG

Krom-fascisten
439 Inlägg
23 juli 2010
tänkte också på 20-25..

40 Inlägg
23 juli 2010
sätt ut den för 30k och b.v.s.a tycker jag, då kommer dom bli glada om dom får köpa den för 26-27k, sätter du ut den för 25k kommer folk att vilja pruta ett par tusen så räkna in det i priset och sätt den för 30, då får du nog minst 25 smile

Tiden läker alla sår gäller inte på bilar, man måste läka såren åt bilfan!
Ain't nothin but a peanut!

Thorssa
23 juli 2010
Kolla runt på blocket och dra av 5 papp från de priserna så har du nog ett rimligt pris. De flesta E36:or ligger ute med för höga priser på blocket tyvärr.

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 juli 2010
Thorssa skrev:
Kolla runt på blocket och dra av 5 papp från de priserna så har du nog ett rimligt pris. De flesta E36:or ligger ute med för höga priser på blocket tyvärr.

En bil är ju värd vad någon vill betala för den. En 90-tals BMW måste ju vara den absolut lättaste bilen som finns att sälja. Eller svår, det dyker väl lätt upp många "sista pris bryschan" kan jag tänka mig.

Thorssa
24 juli 2010
Andromeda skrev:
Thorssa skrev:

En bil är ju värd vad någon vill betala för den. En 90-tals BMW måste ju vara den absolut lättaste bilen som finns att sälja. Eller svår, det dyker väl lätt upp många "sista pris bryschan" kan jag tänka mig.

En bil ligger ju kvar på blocket för att den inte har blivit såld eller hur?

Sök