4188
Sök

Billjud till nyare SAAB 9-3 [amatör]

6 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Hey, jag undrade om jag kunde sätta i baslåda osv i min nya saab, det är orginal stereo och inget är bytt i ljud-väg, jag är tyvärr inte så kunnig inom detta ämnet så jag vänder mig emot er (:

4 005 Inlägg
24 juli 2010
hydda skrev:
Hey, jag undrade om jag kunde sätta i baslåda osv i min nya saab, det är orginal stereo och inget är bytt i ljud-väg, jag är tyvärr inte så kunnig inom detta ämnet så jag vänder mig emot er (:

Ja det går bra.

Angående inkoppling så kan du använda en hög>låg nivåkonverterare för att koppla in slutsteg till stereo.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 juli 2010
Är det en 9-3SS/SC? Vad för ljudsystem?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
hydda skrev:

Ja det går bra.

Angående inkoppling så kan du använda en hög>låg nivåkonverterare för att koppla in slutsteg till stereo.

Tack för svar, vet du om biltema har en sådan konverterare?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 augusti 2010
Ja dom har, duger väl om du bara ska ha till en bas men ska du ha till nåt mer så tycker jag du ska köpa en bättre, eller berätta vad du har för bil & ljudsystem så går det att hjälpa dig bättre.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ja dom har, duger väl om du bara ska ha till en bas men ska du ha till nåt mer så tycker jag du ska köpa en bättre, eller berätta vad du har för bil & ljudsystem så går det att hjälpa dig bättre.

det är en 9-3 linerplus 04, men jag har fixat det med konverter nu, har ett nytt problem nu, får ej stereon från consolen, har ej "nyckeln", men vart kan man fixa ut stereon?!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 augusti 2010
Varför ska du ur med den för? Finns inga som helst uttag på baksidan att koppla in nåt i. Det som gäller för dig är att ta signal från dörrhögtalarna, går att koppla in sig på kablarna till dom innan dom går ut i dörrarna alternativt i AMP1 under förarstolen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök