3974
Sök

Hjälp! behöver hjälp med att mappa/ställa in motorn!!! honda civic D16z6...

62 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Jag behöver då hjälp med att mappa/ställa in motorn efter hårdvaru trimmning så som insug kamaxel grenrör avgassystem. Finns det nån som kan mappa hondas orginal sprut? vem och var i såfall?? sen undrar jag om nån är duktigt på hondas maskiner som kan hjälpa mig att ställa in kammen? tror den står ett kugg fel.. har dock ej ställbart kamdrev men ska juh gå ändå! kör en hel del strippen med bilen och just nu kör jag exakt lika fort som jag gjorde med orginal motorn och då har jag även lättat bilen en hel del sen förra sommaren så något skumt är det.. 1an och 2ans växel skuter på bra men när jag lägger i 3an känns det som jag har en husvagn bakom tongue Jag har varken tid "Ny bliven pappa" eller kunnande att fin trimma motorn just nu så nu behöver jag hjälp.. finns det någon seriös som kan detta så kan vi säkert komma överens om en bra peng! smile känns ås surt att lagt en hel del pengar då delar och så går den lika fort nu som innan :S antingen om någon kan hjälpa mig eller om nån har en "box" att sälja? men just att kolla över kammen samt lyftarna skulle jag tippa på.. har satt ihop hel motorn och allt själv så jag vet att kammen är "Nollad" men inget mer! tacksam för den hjälp jag får smile

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
25 juli 2010
Ställbart kamdrev är (nästan) ett måste på eftermarknads kamaxlar. Då kan du välja var/hur på registret du vill ha effekten. Sen så ställ in tändningen till original läge (tändfördelaren), testa sedan att vrida den mot torpedväggen för lägre bottenvrid och tvärt om för vrid vid högre varvtal... kanske kan få ut lite mer då.

Vad/vilken för kamaxel är det ? vilken tum på avgassystemet + grenrör ?

Annars har du www.hondaklubben.com
Senast redigerat av supersupra87 (25 juli 2010)

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

62 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Nippon racing kamaxel
Focuz grenrör samt focuz catback med cat ersättare på 2,65" och 2 st ljudämpare.
får nog fixa ett kamdrev verkar det som tongue ska testa de med tändningen och se om det ger någon skillnad. en konstig fråga men vet du vart luftmassmätaren sitter på d sierien?

Sök