Cleant och rensat originalutseende, väldigt låga (okörbart lågt nästan), fräsch inredning och motorutrymme, gärna inga synliga kablar. Eller fräsch på alla punkter snarare, ju mer puts ju bättre! På däckfronten ska det vara stance, å sen så det smalnar av upptill.. men det står helt still i huvudet var det heter
Sen är faktiskt prestanda även en del av tyskstuk, lite krut under huven gör att bilen blir ett steg närmare tyskstuk. En annan sak är en gammal bil som är moderniserad, till exempel en Golf 1a med VR6 motor och golf 4a säten typ.
Det är tyskstuk imo
yes har läst på och spanat runt rätt mycket nu euro style tyskstuk är exakt det du beskriver jäkligt svårt finna många olika versioner på " tyskstuk" vissa är mer outlow andra kallas rat look gemensamt har nog alla sänkning och breda fälgar med strech men skall göra en egen version med lite av varje så får vi se om den blir fet eller inte
Men som du säger, det är lite av en tolkningsfråga. Jag har tagit de som jag anser är tyskstuk från en massa tyska forum på just deras stuk av att styla och det är imo rätt stuk .. är ju trots allt uppkallat efter just tyskarna ^^
Update. testade att börja lacka en fälg, ( skall slipas och lackas en gång till. däcken skall bytas därför inte så noga med maskering.) men man ser i allafall hur färgen kommer bli och hur den gör sig i hop med den gröna. Blir även en röd "ytterkant" .
Mina stolar har äntligen kommit! blev sjukt glad över att dom matchade förvånansvärt bra i hopp med övriga inredningen. nu fattas bara att mecka underrede och sedan byta golvmatta till en ny fräsch i samma kulör likt original.
Köpt färg som skall vara i samma färg kod som bilen (hoppas), blir väll lite lackering i motrummet, undersida motorhuv, tanklock skärm kanter... det som behövs beror på hur bra lacken är kulörmässigt färg från lackman Göteborg dom scannade av tanklocket och fyllde sedan på sprayburk.
var ute och slipade lite på tanklocket och test spraya lite för att se hur kulören stämde överens med övriga bilens lack. har lite rost prickar och lite ytrost runt och bakom bakdäck, skärmkanter så funderar på att lacka det får se hur jag skall göra när jag får köra in i mitt garage, just nu står den i morfars lilla garage så finns inte så mycket plats eller ljus att se i fall kulören matchar, men som det ser ut nu så matchar den någorlunda i alla fall!
slängde även ut mattan för byte eventuellt i morgon!
låg en ljuddämpnings matta under denna vid fötterna fram som var pisse blöt! så började riva ur den med upp till att den var torr/frisk. får bli all limma dit ny sedan. typ ingen rost! bara lite ytrost och massa smuts under mycket roligt att se! i morgon blir det att bearbeta inredningen försöka få dit mattan i gen så man får in baksäte och börja spana på skifte av stolsunderrede från Original till Raceland stolarna.
Du kan väl pensla på lite vit färg på vikten också, ser så oseriöst ut just nu.
En undran bara när du skriver att det inte är så noga med maskeringen av däcken när du lackar fälgarna, "däcken ska ju ändå bytas".. vad gör du av däcken med färgstänk på då? Lite lättare att sälja iväg utan färg menar jag..
Du kan väl pensla på lite vit färg på vikten också, ser så oseriöst ut just nu.
En undran bara när du skriver att det inte är så noga med maskeringen av däcken när du lackar fälgarna, "däcken ska ju ändå bytas".. vad gör du av däcken med färgstänk på då? Lite lättare att sälja iväg utan färg menar jag..
fälgen test målades bara dom skall inte vara i den färgen. däcken kommer aldrig nån köpa. eftersom det är så ovanlig dimension så är nog ingen idé att sälja dom 205/55R13 nankang. förövrigt kom det ingen färg det som kom var lite damm och försvann med däck glans. är du interiserad av att köpa däcken? btw dom däcken på bilden är dom nya som jag skall behålla.