2707
Sök

Gokart suger inte bensin

3 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Hej.

För några dagar sen så bestämde jag mig för att få igång min gamla gokart. Jag slöt köra med den just för att den inte fungerade men jag tror i allafall att jag vet varför den inte fungerar.

Problemet är att motorn/förgasaren inte suger bensin. Har testat med att fylla tanken nästan full men det hjälpte inte. Om man häller bensin i slangen så att bensinslangen blir full kan man få igång den ett litet tag, men den stannar då den inte kan dra upp något mer bränsle.

Någon som har tips?

100% ninja
342 Inlägg
27 juli 2010
ta och plocka ner förgasaren, resna allt med tops å bensin, sätt ihop. å prova starta. måste ju vara nå skit i förgasaren.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

3 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Har skruvat loss förgasaren en gång och inte hittat något uppenbart problem, men jag är inte jättebra på motorer heller.

485 Inlägg
27 juli 2010
har du kollat bränslefiltret så det inte är skit i den ? eller kranen till bensintanken .

100 Inlägg
27 juli 2010
Brukar ju finnas ett slags membran i såna förgasare som ska suga bensin. Kolla så att det inte är hål på det eller om det ha fått någe annat fel.

Sleeper
3 084 Inlägg
28 juli 2010
hmm låter ju inte som flottörerna har fastnat heller.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

BMW ///M3
404 Inlägg
28 juli 2010
gissar på att det sitter en vacuum styrd bensinkran på den och finns det en sån, så är jag helt säker på att det är felet.

sitter sån på många av dagens mopeder och det krånglar ganska mycket, men prova att ta av vacuumslangen och sug i den samtidigt som du har bensinslangen i andra handen, kommer det bensin när du suger så fungerar den, kommer det inte bensin så ja då är den kaputt.

"sug inte i fel slang bara" wink för inge gött med bensin i munnen

KHRacing
29 juli 2010
Troligen är det själva förgasaren som gått sönder, sitter inte bensinkran av någe slag på kartar,bara en vakumpump (membran) inne i förgasaren. så fort man puttat den några få meter skall den tända på soppan den då pumpat fram.-

347 Inlägg
29 juli 2010
Finns det inte en luftning av tanken på dom också? Om den är igensatt så kan ju inte förgasaren suga

3 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
davel skrev:
Finns det inte en luftning av tanken på dom också? Om den är igensatt så kan ju inte förgasaren suga

Jodå det finns luftning, den är inte tät dock, har kollat.

Sök