2831
Sök

Mitsubishi vs Celica - svårt val.

16 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
Tjenixen! Funderar på om jag skulle ta och skaffa mig en lite sportigare bil. Har kollat på både Toyota Celica GTi och Mitsubishi Eclipse GS men jag kan f*n inte bestämma mig vilken jag ska välja. Priset jag hade tänkt mig är mellan 20-30 k och de verkar finnas rätt fina bilar i den prisklassen. Någon som har någon idé vad man ska välja? Vill gärna höra positiva och negativa sidor hos båda bilarna. Någon som vet vilken av bilarna som har bäst acceleration? Celican har ju sina 156 hk mot Eclipsen som har 149 men det kan ju knappast vara stor skillnad.

Uppskattar svar!

Mvh Simon (ny medlem)

648 Inlägg
31 juli 2010
har iofs inget mer tråden att göra men för det priset så skulle jag valt en CRX VTEC 90-91 eller vanliga CRX´88-91..den är överlägset snabbast och sportigare än både Eclipsen och Celican som är rätt trötta
Senast redigerat av Ejan (31 juli 2010)

7 274 Inlägg
31 juli 2010
Ejan skrev:
har iofs inget mer tråden att göra men för det priset så skulle jag valt CRX VTEC..den är överlägset snabbast och sportigare än både Eclipsen och Celican som är rätt trötta

Håller helt klart med!
Crx'n är väl en underbar bil!

16 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
Okej, ja jag har sett lite videoklipp på några CRX'er och pigga är dom!(Dock inte överdrivet mycket piggare än Eclipse och Celica). CRX'en är väll rätt pigg för att den är så lätt, eller? Men utseendemässigt så är dom inte speciellt vackra i mina ögon, så en sån blir det nog ej. Eclipsen och Celican är mer i min smak när det gäller utseendet.

Muttley
31 juli 2010
gällande utseende av de 2 hade jag valt celican.

Men nu är frågan om eclipse har några vanliga fel vad de nu är ?

celican dricker oftast olja, och är rent dyr i delar nästan rakt igenom. Handbromsen har värdelös funktion så du lär få de upprostat med mera.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
31 juli 2010
gillar båda men har man 2 bilar i samma pris o samma mil så är celican alla gånger big_smile för mitt val iaf

1 364 Inlägg
31 juli 2010
hade jag fått välja mellan dom bilarna så hade jag tagit celica gti över årsmod 90 
dom går ganska mkt bättre en eclipse samt e snyggare tongue

16 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
Ja, de börjar luta åt Celica eftersom den är billigare att äga i försäkring osv.. Men måste nog säga att Eclipsen är grymmare i utseendet wink Får se hur de blir, ska forska lite mer om bilarna. Kanske rent av blir en CRX om den är mycket kvickare än Eclipsen och Celican ;D

648 Inlägg
31 juli 2010
en VTEC CRX är väldigt mycket kvickare än en Celica och Eclipse :-) lika mycket effekt typ fast 400kg lättare säger det mesta

Sök