2906
Sök

Opel Kadett B 2.2 Cih 1969

359 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
jo är väldigt lättad över att det inte var något värre. får äntligen börja övningsköra opeln!(a)
ska kolla vädret o se ifall det blir lite varmare nån dag så jag kan åka o hämta vajer från reservdelsbilen, ligger helst inte o mekar i -10.. besiktigad fram tills 7 januari!

579 Inlägg
8 december 2010
Gött för dig, å snart slipper du ha föräldren bredvid dig å vet du wink Dä enda vintern ä bra till dä är å sladda på isen å vägarna med en besiktad fungerande bil annars kan dä att kvitta. Ha, du har tur som bara har -10, sj har man -20-25 grader tongue
Senast redigerat av P--JawZ--K (8 december 2010)

359 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
var ute förra veckan i -23 och skotta fram reservbilen i cirka 50cm snö för att hämta handbromsvajern, så nu är det åtgärdat! handbromsen har aldrig gått finare. även luftat alla bromsar igen, ruggat upp bromsbackarna vänster bak och slipat o gjort rent trumman.(vänster bak vare som tog dåligt) och även höjt strålkastarna!

så nu börjar det luta åt lite turbobygge, mest för att jag börjar bli väldigt kåt på att börja me't! Så den här veckan blir det att börja planera lite hur det ska fördelas pengar m.m! satsar först och främst med originalförgasaren, hoppas den pallar.
Senast redigerat av DriVeeR (25 december 2010)

359 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
började med oljan till blivande turbo igår, plockade bort tempgivaren och idag åkte jag till biltema för att köpa en y-koppling vilket jag gjorde. kom till problem när jag kom hem och märkte att det är omöjligt att kunna gänga in den, då koppling tar i blockat varje varv.

men problem är till för att lösas, så jag tänker vidare.

579 Inlägg
26 december 2010
Skaffa en rak gängad rör "förlängare" så att Y-kopplingen hamnar längre bort från kanterna som tar i, å testa att skruva på y kopplingen efter dä wink

474 Inlägg
26 december 2010
Hmm, nu blir man ju sugen på att börja med sin egna turbokonvertering!
Hoppas allt går bra för dig, om vi båda genomför det och får det att funka kanske det får bli nått litet race i sommar? wink Skulle nog va lite spännande då det ju är ganska lika saker iaf.. (Vauxhall Viva)

//Alex

359 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
p jawz; jo hade ju tänkt det, problemet var att det inte fanns grejer att köpa. har ju presentkort på biltema sen jul, o dom har inge m14 bultar, eller förlängningsmutter i m14. dom har allt från m6 till m20, FÖRUTOM M14. man blir lite smått arg då!
så blir att börja leta en bult för att sen svetsa lite hemmameck. eller att jag tar givaren från reservbilen och rensar den och svetsar på y-kopplingen på den..

alka; javisst! låter dock kusin köra isåfall, övningskör ju fortfarande!sad
Senast redigerat av DriVeeR (26 december 2010)

474 Inlägg
26 december 2010
DriVeeR skrev:
p jawz; jo hade ju tänkt det, problemet var att det inte fanns grejer att köpa. har ju presentkort på biltema sen jul, o dom har inge m14 bultar, eller förlängningsmutter i m14. dom har allt från m6 till m20, FÖRUTOM M14. man blir lite smått arg då!

Hehe ja, samma här.. Dock hoppas jag på att ha kortet till sommaren iaf! big_smile Måste bara sätta igång med motorn snart..

359 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Alka0512 skrev:
DriVeeR skrev:

Hehe ja, samma här.. Dock hoppas jag på att ha kortet till sommaren iaf! big_smile Måste bara sätta igång med motorn snart..

aha, jo då äre väl på tiden att börja! jag har två år på mig med konverteringen så:)smile
går du fordon i västerås?

474 Inlägg
26 december 2010
DriVeeR skrev:
Alka0512 skrev:
DriVeeR skrev:

aha, jo då äre väl på tiden att börja! jag har två år på mig med konverteringen så:)smile

Ja, det är ju det.. hehe, dock ligger framvagnen i delar så skulle vilja få ihop den först tongue
Nej, jag går här i sala wink

359 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Alka0512 skrev:
DriVeeR skrev:
Alka0512 skrev:

Ja, det är ju det.. hehe, dock ligger framvagnen i delar så skulle vilja få ihop den först tongue

lättast att ta en sak i taget säg:)

474 Inlägg
26 december 2010
DriVeeR skrev:
Alka0512 skrev:
DriVeeR skrev:

helt klart! big_smile
men nu blir man bra sugen på att börja med motorn.. wink
vad blir det för förgasare för dig? smile För antar de blir förgasarturbo? ;D

359 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Alka0512 skrev:
DriVeeR skrev:
Alka0512 skrev:

helt klart! big_smile

min fader tycker jag borde skrota förgasarn, men näfan. jag åkte moppe med förgasare, då vill jag fanimej ha bil med förgasare med!wink

har två original förgasare, så ska först o främst börja med den som sitter på just nu omodifierad. funkar det inge vidare så går jag vidare till reservföggen o tätar den. funkar inte det heller så får jag skaffa mig en ny!

474 Inlägg
26 december 2010
DriVeeR skrev:
Alka0512 skrev:
DriVeeR skrev:

helt klart! big_smile

min fader tycker jag borde skrota förgasarn, men näfan. jag åkte moppe med förgasare, då vill jag fanimej ha bil med förgasare med!wink

har två original förgasare, så ska först o främst börja med den som sitter på just nu omodifierad. funkar det inge vidare så går jag vidare till reservföggen o tätar den. funkar inte det heller så får jag skaffa mig en ny!

Haha, håller med, man kan ju inte gå över till för mycket modernt skit.. wink
Okej, låter ju bra! smile För mig blir det nog att bygga in hela förgasaren i tryckbox, blir nog enklast för mig hehe

579 Inlägg
26 december 2010
Jag kan säga så här från min egen erfarenhet, ifall förgasaren är helt orginal med vanliga packningar för flottör å choke så kommer den att läcka med laddtryck över 0.5 tyvärr. För att förhindra detta gjorde jag så att jag låna en kompis loctite som var genomskinlig röd (ej den röda flytande gummi "packningen") som jag lätt härda ett bra tag (3-4 tim. för säkerhetskull wink) Å med det kunde jag ladda turbon fullt ut utan att dä läckte nånstans, och med användbar choke big_smile. Ska kolla upp nr/namnet på loctiten ifall du är intresserad smile

359 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
P--JawZ--K skrev:
Jag kan säga så här från min egen erfarenhet, ifall förgasaren är helt orginal med vanliga packningar för flottör å choke så kommer den att läcka med laddtryck över 0.5 tyvärr. För att förhindra detta gjorde jag så att jag låna en kompis loctite som var genomskinlig röd (ej den röda flytande gummi "packningen") som jag lätt härda ett bra tag (3-4 tim. för säkerhetskull wink) Å med det kunde jag ladda turbon fullt ut utan att dä läckte nånstans, och med användbar choke big_smile. Ska kolla upp nr/namnet på loctiten ifall du är intresserad smile

kolla gärna upp det! dock hade jag inte tänkt ladda mer än 0.4-0.5 heller:)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 december 2010
Du borde måla fronten i Opel´s egna Mattsvart!  Det ser ju mer " Badass " ut. Har bara gjort snabbt o slarvigt så du kan se hur det skulle kunna se ut i alla fall. Dock ej i Mattsvart men i mörk grill över huvudtaget smile

http://img837.imageshack.us/img837/8696/2176192103424.jpg

C H E V R O L E T <3

359 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
har tänkt mig att jag ska bygga om hela grillen i sommar, då jag inte gillar lycktsargerna.
nåt mer liknande golf grillen eller bmw.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 december 2010
DriVeeR skrev:
har tänkt mig att jag ska bygga om hela grillen i sommar, då jag inte gillar lycktsargerna.

Okaaaj!
Opel manta framlysen & grill kanske hade vart nått ?
http://www.google.se/imgres?imgurl=http … mp;bih=624

Då behåller du ju även "opel" känslan kvar
Kadetten hade nog gjort sig sexig i 4 lysen. Udda om inte annat
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (27 december 2010)

C H E V R O L E T <3

359 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
DriVeeR skrev:

Okaaaj!
Opel manta framlysen & grill kanske hade vart nått ?
http://www.google.se/imgres?imgurl=http … mp;bih=624

Då behåller du ju även "opel" känslan kvar
Kadetten hade nog gjort sig sexig i 4 lysen. Udda om inte annat

faktiskt aldrig gillat manta grillen.. alltid älskat golf 2an för dess front, så något åt det hållet blir det.
men självfallet så behålls opel känslan!

Sök