2726
Sök

Opel Kadett B 2.2 Cih 1969

579 Inlägg
27 december 2010
Loctite produkten hette LOCTITE THREADLOCKER 262 som är genom skinlig röd färgad gäng tätning. Men som funkar utmärkt som en härdande packning runt t.ex flottör huset å choken wink, men det finns även en LOCTITE RTV 587 BLUE SILICONE GASKET MAKER som är gjord för att användas som packningsmaterial. Dock har jag ej testat denna, men är troligen den samma som deras röda packningsmaterial. Flexibelt gummi som ej härdar och inte är så himla bensin tålig som man skulle vilja.

359 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
P--JawZ--K skrev:
Loctite produkten hette LOCTITE THREADLOCKER 262 som är genom skinlig röd färgad gäng tätning. Men som funkar utmärkt som en härdande packning runt t.ex flottör huset å choken wink, men det finns även en LOCTITE RTV 587 BLUE SILICONE GASKET MAKER som är gjord för att användas som packningsmaterial. Dock har jag ej testat denna, men är troligen den samma som deras röda packningsmaterial. Flexibelt gummi som ej härdar och inte är så himla bensin tålig som man skulle vilja.

*noterat, skrivs ner i inköpslistan! tack för tipset:)

579 Inlägg
27 december 2010
Varsågod smile Fint på mellandags rean wink

359 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Idag vart opeln besiktigad, utan anmärkning! så nu får den rulla på vägarna i två år till!!smile)

579 Inlägg
85 Inlägg
28 december 2010
Jäkla bra jobb smile Ska sätta igång med min kadett i vinter så fort jag blir av med några av dom andra bilarna smile

359 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
helt klart skönt med bes!
hade klassfest förra veckan så då vare såklart jag som fick ta med mig ljudet, då åkte basen ur bilen o följde med. märkte då hur JÄVLA DÅLIGT ljud det var i bilen.

så därför åkte jag idag och hämtade ut ett par gratis 4" biltema högtalare som jag satte in, bara det gjorde stor skillnad på ljudet.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/71393/1036005_8hzjwm.jpg

Imorgon beställer jag ett par STA SE-5522 5,25" kitsystem eller ett par GAS ALPHA52K 5,25" kitsystem. inte bestämt mig än om jag ska chansa på STA. kan ju chocka!
vad tror ni?
Senast redigerat av DriVeeR (4 januari 2011)

579 Inlägg
4 januari 2011
Dörrsidan såg trevlig ut smile Simpelt men funtionellt wink

Apropå högtalarna så skulle jag nog satsa på GAS utav de två. Har haft ett par GAS 6,9;or (de äldre silver/titanium färgade som var innan de oranga) i över 8 år nu å de spelar fortfarande lika bra som när farsan köpte dem till sig. Och jag har spelat högt som bara den under fyllan. Samt att far min köpte ett par oranga GAS Alpha för ca tre år sen å de spelar också bra för pengarna och håller smile Har även haft ett par STA basar (visst inte samma sak men båda är gjorda av STA) Och de hållde kanske 3-6 månader med inte allt för "grym" spelning utav dem hmm

359 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
P--JawZ--K skrev:
Dörrsidan såg trevlig ut smile Simpelt men funtionellt wink

Apropå högtalarna så skulle jag nog satsa på GAS utav de två. Har haft ett par GAS 6,9;or (de äldre silver/titanium färgade som var innan de oranga) i över 8 år nu å de spelar fortfarande lika bra som när farsan köpte dem till sig. Och jag har spelat högt som bara den under fyllan. Samt att far min köpte ett par oranga GAS Alpha för ca tre år sen å de spelar också bra för pengarna och håller smile Har även haft ett par STA basar (visst inte samma sak men båda är gjorda av STA) Och de hållde kanske 3-6 månader med inte allt för "grym" spelning utav dem hmm

jaså? vi har haft 3 par GAS 6x9or av den orangea modellen. gick sönder efter några månader bara, köpte ultimate för halva priset och det var bättre tryck i dom.. dock spelade jag sönder den ena ultin för någon månad sen:(

579 Inlägg
4 januari 2011
Ok, ja jag har i alla fall inte haft några problem med högtalarna, å inte heller far min. Men kolla på DBakuten.se de har både bra priser och ett större urval av märken, så som Kicker, Mutant, JL Audio, Alpine m.m.

Kicker 5,25;or 695kr, jämfört med Gas Alpha 298kr (BRL.se). Men som dä gamla talesättet går (och som varenda en här på Garaget säger för den delen) Man får vad man betalar för wink

359 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
P--JawZ--K skrev:
Ok, ja jag har i alla fall inte haft några problem med högtalarna, å inte heller far min. Men kolla på DBakuten.se de har både bra priser och ett större urval av märken, så som Kicker, Mutant, JL Audio, Alpine m.m.

Kicker 5,25;or 695kr, jämfört med Gas Alpha 298kr (BRL.se). Men som dä gamla talesättet går (och som varenda en här på Garaget säger för den delen) Man får vad man betalar för wink

precis, dock har jag inte mer än 600 att lägga uuuuuut. och vill ha kitsystem:))
åh fifan, dom har ju ölhjälm på stylingbutiken med! blev mer sugen på STA nu, tar en hjälm i samma veva:o

579 Inlägg
4 januari 2011
A ok, men testa på då i såna fall. Dä är ju dä enda sättet å vara säker på nåt, än å blint lyssna på andra å gå på vad de säger , stämmer inte alltid wink Som jag märkt sen jag började handla delar å annat krafs till mina bilar smile

haha ja va fan väntar du på, en ölhjälm är ju pricken över i hehe tongue

359 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
varit en dröm länge att få ha en ölhjälm på skallen!

579 Inlägg
4 januari 2011
haha a ok, den kostar ju bara en hundring så varför inte wink

359 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
nä, tog tag i saken o beställde GAS kitet.  hoppas det kommer på fredag!
Senast redigerat av DriVeeR (4 januari 2011)

579 Inlägg
4 januari 2011
Ok smile Ja dä är dä dryga med å beställa saker tyvärr

38 Inlägg
4 januari 2011
Spännande bygge killen!!! imponerad Prenumation lagt:)!

Subaru först O bäst på 4-hjulsdrift

rangerthefuhrer
4 januari 2011
ser gött ut

359 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
tackar!
fick hem högtalarna idag, blir dock inge montering då jag ska lana i två dagar..
dock spelar jag in dom lite mjukt i rummet, musik behövs alltid när man spelar dator!

inspelning alá ghettostylE
https://www1.garaget.org/gallery/archive/71393/1036491_9rryxi.jpg
Senast redigerat av DriVeeR (5 januari 2011)

Sök