Loctite produkten hette LOCTITE THREADLOCKER 262 som är genom skinlig röd färgad gäng tätning. Men som funkar utmärkt som en härdande packning runt t.ex flottör huset å choken , men det finns även en LOCTITE RTV 587 BLUE SILICONE GASKET MAKER som är gjord för att användas som packningsmaterial. Dock har jag ej testat denna, men är troligen den samma som deras röda packningsmaterial. Flexibelt gummi som ej härdar och inte är så himla bensin tålig som man skulle vilja.
Loctite produkten hette LOCTITE THREADLOCKER 262 som är genom skinlig röd färgad gäng tätning. Men som funkar utmärkt som en härdande packning runt t.ex flottör huset å choken , men det finns även en LOCTITE RTV 587 BLUE SILICONE GASKET MAKER som är gjord för att användas som packningsmaterial. Dock har jag ej testat denna, men är troligen den samma som deras röda packningsmaterial. Flexibelt gummi som ej härdar och inte är så himla bensin tålig som man skulle vilja.
*noterat, skrivs ner i inköpslistan! tack för tipset:)
helt klart skönt med bes! hade klassfest förra veckan så då vare såklart jag som fick ta med mig ljudet, då åkte basen ur bilen o följde med. märkte då hur JÄVLA DÅLIGT ljud det var i bilen.
så därför åkte jag idag och hämtade ut ett par gratis 4" biltema högtalare som jag satte in, bara det gjorde stor skillnad på ljudet.
Imorgon beställer jag ett par STA SE-5522 5,25" kitsystem eller ett par GAS ALPHA52K 5,25" kitsystem. inte bestämt mig än om jag ska chansa på STA. kan ju chocka! vad tror ni?
Apropå högtalarna så skulle jag nog satsa på GAS utav de två. Har haft ett par GAS 6,9;or (de äldre silver/titanium färgade som var innan de oranga) i över 8 år nu å de spelar fortfarande lika bra som när farsan köpte dem till sig. Och jag har spelat högt som bara den under fyllan. Samt att far min köpte ett par oranga GAS Alpha för ca tre år sen å de spelar också bra för pengarna och håller Har även haft ett par STA basar (visst inte samma sak men båda är gjorda av STA) Och de hållde kanske 3-6 månader med inte allt för "grym" spelning utav dem
Apropå högtalarna så skulle jag nog satsa på GAS utav de två. Har haft ett par GAS 6,9;or (de äldre silver/titanium färgade som var innan de oranga) i över 8 år nu å de spelar fortfarande lika bra som när farsan köpte dem till sig. Och jag har spelat högt som bara den under fyllan. Samt att far min köpte ett par oranga GAS Alpha för ca tre år sen å de spelar också bra för pengarna och håller Har även haft ett par STA basar (visst inte samma sak men båda är gjorda av STA) Och de hållde kanske 3-6 månader med inte allt för "grym" spelning utav dem
jaså? vi har haft 3 par GAS 6x9or av den orangea modellen. gick sönder efter några månader bara, köpte ultimate för halva priset och det var bättre tryck i dom.. dock spelade jag sönder den ena ultin för någon månad sen:(
Ok, ja jag har i alla fall inte haft några problem med högtalarna, å inte heller far min. Men kolla på DBakuten.se de har både bra priser och ett större urval av märken, så som Kicker, Mutant, JL Audio, Alpine m.m.
Kicker 5,25;or 695kr, jämfört med Gas Alpha 298kr (BRL.se). Men som dä gamla talesättet går (och som varenda en här på Garaget säger för den delen) Man får vad man betalar för
Ok, ja jag har i alla fall inte haft några problem med högtalarna, å inte heller far min. Men kolla på DBakuten.se de har både bra priser och ett större urval av märken, så som Kicker, Mutant, JL Audio, Alpine m.m.
Kicker 5,25;or 695kr, jämfört med Gas Alpha 298kr (BRL.se). Men som dä gamla talesättet går (och som varenda en här på Garaget säger för den delen) Man får vad man betalar för
precis, dock har jag inte mer än 600 att lägga uuuuuut. och vill ha kitsystem:)) åh fifan, dom har ju ölhjälm på stylingbutiken med! blev mer sugen på STA nu, tar en hjälm i samma veva:o
A ok, men testa på då i såna fall. Dä är ju dä enda sättet å vara säker på nåt, än å blint lyssna på andra å gå på vad de säger , stämmer inte alltid Som jag märkt sen jag började handla delar å annat krafs till mina bilar
haha ja va fan väntar du på, en ölhjälm är ju pricken över i hehe
tackar! fick hem högtalarna idag, blir dock inge montering då jag ska lana i två dagar.. dock spelar jag in dom lite mjukt i rummet, musik behövs alltid när man spelar dator!