3557
Sök

Mycket buller i en Austin mini cooper 1992-1999?

506 Inlägg
26 juni 2006
Trådstartare
Hejsan!..

Har bara några få frågor angående denna bilen. Är det mycket buller i den (dåligt isolerade dörrar,golv mm)?

Är en sådanhär bil god för en 120 km/h Utan att varva så pass så man tycker att man anstränger motorn?

När man tittar på en mini cooper kan man ju inte tro att den inte är gjord för mer än kanske max 70km/h.

Men ni som har mini cooper eller har erfarenheter av dem. Hur är dessa små skönheter.

ps.. Är det lätt att få tag på reservdelar?, dyr service?

MVH

RaGnaR

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

260 Inlägg
26 juni 2006
jag har en ganska kul historia om just mini från helgen. vi va på väg ner till strömstad för att fira midsommar. och 3 gånger blev vi omkörda av samma mini. e18 har ju ganska många raksträckor så vi låg väl i 170 km och den där minin blåste om oss flera gånger som ingenting. kanske va extra mycket krut i just den ;-)

styling har egentligen bara med pengar att göra.

506 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Antar att det var det big_smile Är ju inte mer än 70 hk i dem. Enligt mina beräkningar så har den lite lite mer hk/kg än en orginal volvo 940 gle

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

14 Inlägg
3 oktober 2006
var en gammal tråd men jag tänkte att jag kunde bara kommentera lite snabbt.

1. Ja, den är bullrig.

2. Skakar duktigt i dom när du är uppe i 120+ (min går i 140 men de är den näst minsta motorn)

3. Underbara bilar! Finns ingen bil i världen med så mycket charm!

Bli medlem i hundkoja.com , där finns "miniacs" som kan hjälpa dig med alla frågor du har wink

Sök