2935
Sök

B230a trimning.

Trött
267 Inlägg
4 augusti 2010
#21
Boggieman skrev:
Hellectric skrev:
Boggieman skrev:
Jag skulle säga att det är Volvos snällaste kam, men någon annan kanske säger emot?

Det är nog ingen som protesterar mot det påståendet.smile

Det beror ju på vad du ska ha bilen till, VX3 är väl ganska högvarvig? Har aldrig kört med en sån så jag vet inte säkert. Ska du bara ha bilen att lalla fram och tillbaka till jobbet, så satsa på en H eller K-kam, dom ligger med ganska långt ner i registret.

<--- Har själv K-kam i den där, drar från ca 3500 och ganska högt i registret.

Vad jag vet så är H-kam den värsta volvo original kammen. Sitter ju original i gltn som jag har och den och GTn är dom enda som har 140 pollar. vx3 är ingen värsting vad jag vet. K och H vet jag är värre

mvh

Ok, har fått för mig att VX3 var nån högvarvig kam. I stand corrected!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
4 augusti 2010
#22
vx3 är ju förhållandevis mild, men den ska dra en bra bit upp i alla fall.

TA VX3:an!!! M är en skräpkam, han borde betala DIG för att ta den i så fall wink

Ja har ett K-insug om du vill ha.

Tips: Plana toppen 2,5-3mm och kläm då på 122 kuggars rem, samt ställbart kamdrev för att kompensera lite, då får du lite mer komp i motorn wink


16 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
#23
Fortfarande på jakt efter 405 topp, killen som hade det andra hade sålt den iaf... det är lugnt har fått tag i ett insug. tack ändå smile

Blir nog ingen väldig planing men ska för säkerhetsskull plana 1- MAX 2mm iaf. sen blir det en Weber 32/36 lr 36/36. beror på vad man får tag på.



Sök