3877
Sök

Centrallås

2 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Hejsan
Jo mitt centrallås har ballat ur på min audi 80 96 cab.
Någon som vet om de är en säkring till den eller vad kan de vara, de som är jobbigt är ju att jag inte får upp tanklocket på bilen nu. Har någon en sprängskiss på hur de ser ut som var tex centrallåsmotorn sitter.
Tack Hubbe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 augusti 2010
Tjenare.

Till att börja med så får du fixa till en bättre, mer beskrivande rubrik innan tråden blir låst. Ser att du är ny här på garaget så kika gärna på forumreglerna; http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Till ditt problem då. Vad händer när du försöker låsa upp? Anväder du då nyckeln eller ev larmdosa?
Det helt klart vanligaste  felet på centrallåset hos dessa bilar är kabelbrott i förardörren, eller rättare sagt i genomförningen mellan dörr och kaross.

Nu är jag inte helt säker på hur c-låset är uppbyggt på en 96as cabrio, om det är elektroniskt eller vakumstyrt. Men mest troligt är det vakumstyrt och då sitter en vakumpump under baksätet där det går en slang ifrån. Den delar sig strax efteråt i en T-koppling där en slang går fram och en bak. Ta lös den och blås i den som går bakåt, är slangen och resten helt ska tanklocket (och bagaget?) låsas upp.

Hur som helst så tycker jag att det ska finnas en nödöppnare inne i bagaget, något snöre eller lilnande som man kan dra i för att öppna locket ifall c-låset pajjar. Kolla din instruktionsbok.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (5 augusti 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök