6 augusti 2010
Trådstartare
Tjaa alla.
Jag tar allt från början. Det började för ca 1 månader sedan när jag skulle göra en omkörning på motorvägen, slänger i 4an och ska börja köra om, bilen blir slö som en traktor och tappar allt ladd.
Stänger man av bilden och drar ur nyckeln så fungerar det igen tills man kommer upp i ca 90-110km/h.
Jag har sökt på internet och läst att det kan bero på mycket olika saker men har inte kommit fram till något.
För ca 2 veckor sedan så rev jag ner bilen för att byta turbo och spridarspetsar. När jag gjorde detta så bytte jag alla vakumslangar till nya fräscha. jag hittade även en spricka i en skarvmuff på tryckröret som jag då trodde va felet så jag åkte ner till vag verkstan och köpte mig en ny skarvmuff och skruvade dit. Monterade ihop bilen, startade upp den med nya turbon och spridarna. Sedan tog jag den första provturen, gick hur gött som helst. men när jag kom upp i ca 110 så slog den av igen. Jag åkte då ner till Vag verkstan igen och köpte en ny laddtrycksventil (n75) och monterade i. Samma sak igen den slår av laddet fortfarande. Nu vet jag inte vad jag skall ta mig till..
Hoppas någon kan hjälpa mig :)
Mvh Kanan