3792
Sök

Macks: Volvo V70 '-98 **AWD**..Civilcop..ich..**..småpillar..*

Småpyssel med en Volvo V70 AWD - 98. Inget mastodontbygge. Bara förfining och personifiering av en annars perfekt kombibil.

Forummoderator
687 887 Visningar
Projektet avslutat 19 oktober 2016
Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
9 september 2012
#1041
Mack skrev:
AD_ skrev:
Mack skrev:
Inga problem med bilderna!
Hm, såg ju ganska bra ut faktiskt.
Jag tycker det passar på de allra flesta bilar. Just smoke tycker jag ger det lilla extra men är ändå diskret. Jag har inte heller märkt någon anmärkningsvärd försämring av ljuset.
Jo det var ju så där lagomt också, och inte helsvart som många andra har.
Jag gillar ju lagomt..haha..
Precis. Helsvart funkar på vissa bilar som har ett svart tema över hela bilen. Annars är jag lite skeptiskt till just kolsvart tongue
De flesta grejer är perfekt när det är lagomt smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Forummoderator
26 299 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#1042
AD_ skrev:
Mack skrev:
AD_ skrev:

Jag tycker det passar på de allra flesta bilar. Just smoke tycker jag ger det lilla extra men är ändå diskret. Jag har inte heller märkt någon anmärkningsvärd försämring av ljuset.
Jo det var ju så där lagomt också, och inte helsvart som många andra har.
Jag gillar ju lagomt..haha..
Precis. Helsvart funkar på vissa bilar som har ett svart tema över hela bilen. Annars är jag lite skeptiskt till just kolsvart tongue
De flesta grejer är perfekt när det är lagomt smile
Precis.
Tror du att du hittar annonsen, eller kan rekommendera någon annan sida?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
10 september 2012
#1043
Mack skrev:
AD_ skrev:
Mack skrev:

Jo det var ju så där lagomt också, och inte helsvart som många andra har.
Jag gillar ju lagomt..haha..
Precis. Helsvart funkar på vissa bilar som har ett svart tema över hela bilen. Annars är jag lite skeptiskt till just kolsvart tongue
De flesta grejer är perfekt när det är lagomt smile
Precis.
Tror du att du hittar annonsen, eller kan rekommendera någon annan sida?
Hittar tyvärr inte annonsen. Men om du vill kan du få mailadressen.
Det finns ju soyafilm.se som har färdigskurna bitar, men det brukar kunna gå på en 500 hundring lite drygt.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Forummoderator
26 299 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#1044
AD_ skrev:
Mack skrev:
AD_ skrev:

Precis. Helsvart funkar på vissa bilar som har ett svart tema över hela bilen. Annars är jag lite skeptiskt till just kolsvart tongue
De flesta grejer är perfekt när det är lagomt smile
Precis.
Tror du att du hittar annonsen, eller kan rekommendera någon annan sida?
Hittar tyvärr inte annonsen. Men om du vill kan du få mailadressen.
Det finns ju soyafilm.se som har färdigskurna bitar, men det brukar kunna gå på en 500 hundring lite drygt.
Det var väl kanske lite väl saftigt. Hm..kanske kan vända mig till någon lokal producent så kanske det går att få till det billigare..men tack för förslaget dock.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 299 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
#1045
Update!

120912




Blir en liten kort uppdatering det här.
Dels så gav jag mig på den där krånglande diodlampan till registreringsnummerbelysningen igen för ungefär hundrafemtioelfte gången. Och nu..kanske jag har fått till det. Drog en klick med lim på sidan av lampan och lät det torka, så att lampan helt enkelt blev "större".
Får se hur det håller ihop.

Sen kom Oskar på besök - Mervolic - med sin räseråttfemtio på fräna plåtfälgar och hjälpte till med mitt nya extraljusprojekt.
Vad vi exakt har gjort är väl att konstatera att 55w slim inte får plats i SIM-extraljusen, då dessa lyktor helt enkelt är för små. Så vi har utarbetat en liten plan på hur vi ska göra i stället..och jag tror det kommer bli toppenbra!

Återkommer med resultat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
1 220 Inlägg
14 september 2012
#1046
spännnande! ska oxå till å konvertera mina sim-are så mycke bilder så ja kan härma tongue

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 299 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#1047
teamvolvoracing skrev:
spännnande! ska oxå till å konvertera mina sim-are så mycke bilder så ja kan härma tongue
Mjo. Dock var ju mina lite för små för att allt skulle få plats, men det blir bra ändå, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 299 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
#1048
Update!

120916




Ja, hur gör man egentligen om man vill skydda sina ballaster mot väder och vind, när de visade sig att det inte gick att inrymma dem i extraljusen?
Vet inte om det blev "rätt"..men så här gjorde helt enkelt jag;

Först hittar man sig ett lämpligt objekt. I mitt fall blev det att jaga en burk på loppis. Resultat; en gammal..*host*..matdosa för fem kronor..

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-4262a1726a37a8b0761b910ec27ba21e.jpg
[Taget 120916]*..en stycke föredetta matdosa..*

I nästa steg så mäter man upp lite, och sedan letar man fram vinkelslipen och helt enkelt kapar upp lagomt mycket för att kablarna skall kunna passera igenom..

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-2e2be3f1c4d776d1fdd5936a651dcf46.jpg
[Taget 120916]*..lite kapat var det här..*

Sen får man fila till kanterna så de blir..uhm..i alla fall snyggare än vad vinkelslipen fick till, då den inte är direkt för fingörat. men hursomhelst. Huvudsaken man fick till hålen.
Nästa steg - provmontering. På min båge är det ju hål för ett extraljus till, och detta hål använder jag mig av med genomgående bult helt enkelt. Man tager vad man haver..och i gömmorna hittade jag precis vad jag sökte efter..

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-46c070f6fa083481e1861df2d5823027.jpg
[Taget 120916]*..hål för genomgående bult borrat och klart..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-132a05ab4c06c865eeff43345a97102c.jpg
[Taget 120916]*..och ungefär här börjar man ju se hur det kommer bli. Eller hur..? Haha..*

För att locket skall hålla sig kvar så tog jag helt enkelt och borrade ett hål genom sidan av locket, och sedan genom burken. Ett hett tips här..lägg gärna nån träkloss under kanten när du borrar för annars viker sig skiten. Fick bända tillbaka det hela pga att jag inte tänkte på hur skört aluminium faktiskt är..



https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-96405cb46ea264961a0f66efb43f8c4c.jpg
[Taget 120916]*..och så var det provmonterat klart. Här är locket också ditsatt och ditskruvat. Sitter som ett..eh..smäck..*

Sen på med lite färg på härligheten. Själv valde jag att lägga en grundfärg först - primer även kallat - för att sen lägga på en mattsvart färg. Vill ju gärna att färgen sitter kvar så länge som möjligt. Sprayburkar is the shit..

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-f085804d292e0754c50880c2d7d68a9a.jpg
[Taget 120916]*..primern pålagd på enheterna..blev gråa och fina. Under tiden som de fick torka i den förvånansvärt starka solen så gick jag runt och plockade i garaget i stället..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-8d2db5663810f76a4a7c96f1cdb66734.jpg
[Taget 120916]*..och smack..på med färgen. Mattsvart är alltid funktionsdugligt, vad det än gäller känns det som..*

Väl torkat så var det dags för en annan idé jag hade. Men..det gick inte som planerat. Så det blev inga bilder på det heller..så..det glömmer vi fort som attan och går raskt vidare med ihopmonteringen av faderullan i stället..

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-1a05a83ce0c4ed73c41d937df9e393cc.jpg
[Taget 120916]*..vill ju att ballasterna ska ha det mysigt inne i burken, så jag hittade lite..ja..vad är det egentligen? Skumgummi? Äsch. Det var från nån gammal låda för något verktyg i alla fall. Efter lite justeringar både före och efter denna bild är tagen så låg de och hade det väldigt trevligt med ballasterna. Vem vet..snart kanske det är fler ballaster där inne..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-1c09f24d9ce1586e2fbd525637c585b0.jpg
[Taget 120916]*..och TADAAA...resultatet. Ska bli lite mer kabeldragning och tillsnyggning men..är ganska nöjd om man får säga det själv.*

Anar här att publiken står med hängande hakor och är helt förstummade.
Vissa av belåtenhet, andra av skräck..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Yawn...
3 151 Inlägg
16 september 2012
#1049
Det där blev ju inte tokigt. smile Gömma undan kablarna i kabelstrumpa eller något sådant nu bara...

Forummoderator
26 299 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
#1050
Mervolic skrev:
Det där blev ju inte tokigt. smile Gömma undan kablarna i kabelstrumpa eller något sådant nu bara...
Tackar! Betyder mycket!
Jo, blir ju någonting åt dem också.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
16 september 2012
#1051
Blir inte ballastrarna jäkligt varma i den lådan? yikes

Volvo - For Life

Trucker
1 220 Inlägg
16 september 2012
#1052
Nu vill vi ju gärna ha en kvällsbild på hur mycke det lyser!

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 299 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
#1053
BOLIN_ Det är det som återstår att se. Men viss luftning är det ju från sidorna. Dock är frågan om det är tillräckligt.

teamvolvoracing Det kommer, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
17 september 2012
#1054
Mack skrev:
BOLIN_ Det är det som återstår att se. Men viss luftning är det ju från sidorna. Dock är frågan om det är tillräckligt.
Okej, Jag tror tyvärr att det kan bli lite väl varmt där inne hmm

Volvo - For Life

Forummoderator
26 299 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#1055
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
BOLIN_ Det är det som återstår att se. Men viss luftning är det ju från sidorna. Dock är frågan om det är tillräckligt.
Okej, Jag tror tyvärr att det kan bli lite väl varmt där inne hmm
Då får man göra extra andningshål helt enkelt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
17 september 2012
#1056
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
BOLIN_ Det är det som återstår att se. Men viss luftning är det ju från sidorna. Dock är frågan om det är tillräckligt.
Okej, Jag tror tyvärr att det kan bli lite väl varmt där inne hmm
Då får man göra extra andningshål helt enkelt.
Precis, det tar ju inte många sekunder! smile

Volvo - For Life

Forummoderator
26 299 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#1057
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:

Okej, Jag tror tyvärr att det kan bli lite väl varmt där inne hmm
Då får man göra extra andningshål helt enkelt.
Precis, det tar ju inte många sekunder! smile
Nejnej. Men som sagt, det är ju luftning åt sidorna i alla fall. Plus en luftspalt mellan ballasterna så de inte så att säga sitter ihop. Men ja. Det kanske inte är nog.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
17 september 2012
#1058
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Då får man göra extra andningshål helt enkelt.
Precis, det tar ju inte många sekunder! smile
Nejnej. Men som sagt, det är ju luftning åt sidorna i alla fall. Plus en luftspalt mellan ballasterna så de inte så att säga sitter ihop. Men ja. Det kanske inte är nog.
Tiden får utvisa detta!

Volvo - For Life

Forummoderator
26 299 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#1059
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:

Precis, det tar ju inte många sekunder! smile
Nejnej. Men som sagt, det är ju luftning åt sidorna i alla fall. Plus en luftspalt mellan ballasterna så de inte så att säga sitter ihop. Men ja. Det kanske inte är nog.
Tiden får utvisa detta!
Jajo..men nu börjar jag ju fan bli orolig..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
17 september 2012
#1060
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Nejnej. Men som sagt, det är ju luftning åt sidorna i alla fall. Plus en luftspalt mellan ballasterna så de inte så att säga sitter ihop. Men ja. Det kanske inte är nog.
Tiden får utvisa detta!
Jajo..men nu börjar jag ju fan bli orolig..
Gör ventilationshål i förebyggande syfte! smile

Volvo - For Life


Sök