2716
Sök

- Perzz00n's Volvo 142 -72 Renovering! uppdate 19 Mars! Det är Inte Dött!

Top Secret
180 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
tjaa, den är lackad nu .. bilder kommer imorn! då det hände en olycka idag på stubben .. jag o en polare voltade 2 varv med en bil o hamnade på taket så har haft fullt upp me o ta hand om mig själv..  bild på bilen kommer läggas upp oxå hur den ser ut.. svårhjärnskakning i nacke - axel är fuckad.. gick i cirka 60 km/h när det hände.. så blir lite " lungt " med projektet nu ett tag när jag har tagit ikapp mig själv! smile

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

Bilmekaniker
92 Inlägg
12 september 2010
Perzz00n skrev:
dahlens skrev:
Perzz00n skrev:

draghammare som det kallas.. måste bara få tag på en sån eller hitta på någon egen ide som jag brukar lyckas med! smile

kallat vad du vill;) men jag har alltid hört glidhammare. finns för ca 300kr:)

149 riksdaler på biltema! smile

borra ett litet hål i mitten av Bulan och skruva in en ögla typ och dra ut med snöre big_smile

Abstraktmänniska
131 Inlägg
12 september 2010
vart köper du färgen? finns de nån hemsida?ser riktigt bra ut annars smile

Köp opel bli belåten, Se naturen genom plåten!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
12 september 2010
Usch, olyckan låter ju inte alls bra!! Hoppas ni hade bälte!

Krya på dig!

Angående färg, det finns ju massor, Spies Hecher och glasurit är ju två stora färgföretag med smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Top Secret
180 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 - vi hade tyvärr inte bälten. jag flög runt o låg  typ i baksätet efter vi vålta.. vi var på väg att volta in på andra varvet så han stog på hjul då kastades de tbx så vi hamna på andra sidan istället.. så var en riktig otäck krach!

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

1 051 Inlägg
12 september 2010
Shit låter inte trevligt hmm Men ja ni klarade er iallafall, kunde ju gått värre smile Och bilen kan ju vänta, du ska ju int eprecis ut och köra som satan redan ändå? wink

Forummoderator
26 389 Inlägg
12 september 2010
Tur det gick bra för er i alla fall. Plåt kan man alltid ersätta eller laga.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Top Secret
180 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
bilen är på skroten nu ^^

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

1 051 Inlägg
12 september 2010
Hoppas du menar dne som voltade wink

Top Secret
180 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
hahah jaa wink

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

69 Inlägg
13 september 2010
hoppas du lär dig något av det! hoppas det inte blir några permanenta skador bara smile

Top Secret
180 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
hahaha victor, min kära kusin.. jag lär mig aldrig och det vet du.. du har lärt dig lite mer än jag ang. din golf som blev totalt nedskrotat .. m oooohahaha bara på't igen i helgen.. blir att hitta en annan bil att köra med! big_smile

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

69 Inlägg
13 september 2010
hehe det är helt rätt, man måste på det igen bara!big_smile men denna gång kanske med bälte?

1 051 Inlägg
13 september 2010
Bara för att vara  på säkra sidan, sexpunkts bälte wink

15 Inlägg
Top Secret
180 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
haha ! jag har alltid tur!big_smile  nu ska jag börja göra en update för er som vill  ha?smile

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

The Bear
293 Inlägg
13 september 2010
vill ha! (y)

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

Top Secret
180 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
okej, då börjar jag uppdatera,, bara problem med internet.. men det fixxar sig nog. hoppas jag tongue men troligen uppdate inom 20 minuter smile .. annars så fort som möjligt... pz!

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

Top Secret
180 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
tyvärr, internet kopplar ifrån hela tiden så blir imorgon istället.. i'm sorry my hoomies!

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

86 Inlägg
13 september 2010
Perzz00n skrev:
svanee skrev:
tack perzz00n! tror de blir o lacka volvon i samma originalfärg som den är.. Finns det nåt visst märke eller så du kan rekommendera? För du verkar ha lite kunskap om de där. Blir första bilen jag lackar om så.. wink

Vad är det för färg? skulle tippa på en Nexa eller PPG.. PPG ger den finaste ytan! smile

Hörru jag har inte koll på färgkoden eller så men det är då en mörkgrön, matt färg. Volvo original antar jag. Kika mitt galleri så ser du nån bild där smile Trist med uppdateringen förresten hmm

Sök