Inlägg redigerat: §7 Uppmaning till brott] Det är inte under några omständigheter tillåtet att uppmana till brott i forumet (eller någon annanstans på Garaget)
/Hamilton
Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Du får det nog inte till en billig peng. Som någon sa så kostar det MINST 10.000 kr. Köper du en äldre version begagnat på nätet eller liknande, kan du säkert få det billigare. Men tro mig, du vill INTE ha en äldre version! Elements är, som någon också skrev tidigare, billigare. Men det har också väldigt mycket färre funktioner. Man kan i princip bara göra "grundsakerna". T.ex, skala om bilder, lägga skärpa, o.s.v.
GIMP e helt gratis och nog lika kraftig som photoshop. skillnaden e bara utseendet och namnen på verktygen
Så enkelt är det ju inte riktigt... det finns ju en anledning till varför GIMP är gratis och att PS kostar över 10.000 kr. Jag skulle då inte kunna göra mitt dagliga jobb som webmaster/grafiker/fotograf i GIMP, om jag säger så.
Så enkelt är det ju inte riktigt... det finns ju en anledning till varför GIMP är gratis och att PS kostar över 10.000 kr. Jag skulle då inte kunna göra mitt dagliga jobb som webmaster/grafiker/fotograf i GIMP, om jag säger så.
Kan bero på 2 saker, att du inte har kunskapen som krävs för att arbeta med GIMP eller att du saknar vissa funktioner som finns i PS men inte i GIMP ?