3104
Sök

Nymobil - SE Vivaz eller X10 mini

18 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
Fick ett reklamblad häromdagen från Svepet. Brukar faktiskt inte gilla att bläddra igenom reklam. Men denna gången fick den min uppmärksamhet.

Avsändare heter Nymobil.se , de säljer mobiltelefoner på deras webshop. Sen så märkte jag att jag inte bor så långt ifrån deras butik. Jag är i behov av en ny telefon, så ser jag att de har en kampanj där man får en parfym på köpet.

Men mitt dilemma är vilken telefon jag ska köpa. Det står mellan SE Vivaz eller X10 mini ? Jag har lite stora tummar, så jag vet inte om jag efter ett tag tröttnar på att skriva SMS med X10 mini. Den är trots allt väldigt liten, men riktigt snygg.

1 298 Inlägg
12 augusti 2010
Tjenare!
Jag äger sedan någon månad tillbaka en X10 Mini (inte PROversionen med tangentbord). Är absolut ingen nörd av något slag utan tog den mobil jag blev rekommenderad i butik. Den fungerar dock klockrent och man tänker inte på det pyttelilla formatet, har väl tummar som genomsnittet, åtminstone inte mindre. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 augusti 2010
Av de båda alternativen så X10 Mini utan tvekan, däremot hade jag tittat på en större HTC-lur istället. Wildfire eller Desire kanske?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

423 Inlägg
12 augusti 2010
Testat en X10 mini nån gång och blev förbannad på dess värdelöshet, seg och alldeles för liten skärm för en touch, dålig bild också.
Senast redigerat av Pontus1991 (12 augusti 2010)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 augusti 2010
vivaz, e inte den från förra seklet ungefär i ålder? butiken kommer garva om de får sålt en sån till dig, lovar dig. gammal modell som dessutom kör en Symbian version, så ditt program och spelutbud minskar dramatiskt mot android-telefonerna.... X10 har android 1.6, vilket håller ericsson tillbaka rejält, märks framförallt på market nu när fler och fler applikationer inte längre kommer med 1.6 stöd ens längre.
Satsa på en HTC t.ex., har en Desire sen april jag och med android 2.2 är den ju verkligen ljusår före stora x10an....
Har man inte 4700 o lägga så kan man ju titta på wildfire, som iaf har android 2.1 (ska få 2.2), men en BETYDLIGT sämre skärm än Desire och Legend (menar då upplösningen...).
Tvivlar ien sekund på att du blir mer nöjd med en Wildfire eller gamla Legend som börjar säljas ut nu
Senast redigerat av Mortalis (12 augusti 2010)

Handledare
1 481 Inlägg
12 augusti 2010
Samsung Galaxy.

41 Inlägg
12 augusti 2010
Mortalis skrev:
vivaz, e inte den från förra seklet ungefär i ålder? butiken kommer garva om de får sålt en sån till dig, lovar dig. gammal modell som dessutom kör en Symbian version, så ditt program och spelutbud minskar dramatiskt mot android-telefonerna.... X10 har android 1.6, vilket håller ericsson tillbaka rejält, märks framförallt på market nu när fler och fler applikationer inte längre kommer med 1.6 stöd ens längre.
Satsa på en HTC t.ex., har en Desire sen april jag och med android 2.2 är den ju verkligen ljusår före stora x10an....
Har man inte 4700 o lägga så kan man ju titta på wildfire, som iaf har android 2.1 (ska få 2.2), men en BETYDLIGT sämre skärm än Desire och Legend (menar då upplösningen...).
Tvivlar ien sekund på att du blir mer nöjd med en Wildfire eller gamla Legend som börjar säljas ut nu

alltså va ?

jag har en vivaz och är otroligt stolt över den, har ej haft något problem med den och när jag filmar eller tar kort så är det ett jävligt bra kvalite på bilderna och/eller korten

9 108 Inlägg
12 augusti 2010
X10 mini PRO är jag grymt sugen på, tangentbordet är klockrent trots sin lilla storlek (och man har Å Ä Ö). Och man måste bara älska storleken!

2 337 Inlägg
12 augusti 2010
X10 Mini är ju helt jäkla underbar, köpte min samma dag som den kom ut och är skitnöjd. De flesta Androidlurar är alldeles för stora, detsamma gäller iPhone - går ju knappt ner i fickan och bryts väl på mitten när man sätter sig ner. X10 Mini är Android i ett perfekt format, kan inte bli bättre smile

423 Inlägg
12 augusti 2010
Litet är femenint, x10 mini är en riktig mestelefon.
Senast redigerat av Pontus1991 (12 augusti 2010)

2 337 Inlägg
12 augusti 2010
Pontus1991 skrev:
Litet är femenint, x10 mini är en riktig mestelefon.

To each his own smile

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
13 augusti 2010
Var för någon dag sen och köpte en Vivaz PRO, och tjejen köpte samtidigt en x10 mini PRO, Vet inte riktigt vilken av dom som är det bästa valet, X10an är mkt snabbare i menyerna men också mkt mer komplicerad, och Vivazen är lite segare men mkt enklare, svårt val det där =P

Knegare
718 Inlägg
13 augusti 2010
Mortalis skrev:

Sluta snacka massa dynga så TS blir osäker..

Vivaz är inte den nyaste SE telefonen men den är ju inte skitgammal, den tillverkas ju fortfarande, dessutom är PRO varianten "rätt ny", max 2 månader!

Sure, det är inte android, men hör och häpna..
Android är inget alla vill ha.

TS som dessutom påstår att han inte är så jätte teknisk bör hellre titta på en Symbian telefon eftersom Andriod gör det lättare för "hackers" att sno pengar av dig...

William 2009-02-20

18 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Tack för alla tips!

Jag kollade på Vivaz, den var snygg men jag lyssnade på ert råd. Verkar finnas mycket mer spel/apps till android telefonerna.

Var inne på Nymobil.se för att snacka med de vilka de rekommenderar. De rekommenderade X10 mini eller Wildfire om man vill ha en Android telefon. Jag testade båda två, wildfire känns mer robust. Men alltså X10 mini är bara för härlig att hålla i handen.

Så det blev en X10 mini - 249 x 12 månader , så får jag ringa för 199 :- varje månad. Alltså bara 50 :- för telefonen i bara 12 månader. Förstår inte hur de kan tjäna pengar på det. Enligt säljaren så är det nollmarginal för att locka kunder. Det roliga är att jag fick med en Paco Rabanne One Million parfymflaska på köpet smile

1 854 Inlägg
13 augusti 2010
Jag har en X10 mini pro
obs köp en pro isf riktigt skönt med tangentbord.

jag är riktigt nöjd.

Men ett minus och det är batteritiden, jag laddar nästan varje dag, men det kan bero på att jag kör spotify i bilen tongue

711 Inlägg
13 augusti 2010
Jag kör med vivaz och är i stort sett mkt nöjd,det enda jag kan klaga på
är att jag skulle vilja ha bättre touchfunktion.Annars så är kameran helt ok..
Slänger in ett klipp på en trollslända som jag provade att filma på smile

http://vimeo.com/14114503

18 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Fan va grym inspelning. Sjukt bra bild!!

När du spelade in stod du långt bort från trollsländan ?

Jag ändrade mig och bytte till SonyEricsson Vivaz. Den har trots allt mycket bättre kamera. Gick till grabbarna på Nymobil.se och bytte ut den. Ett stort tack till Dennis på Nymobil.se

Sök