2505
Sök

Volvo 740 -88 tappar ork

502 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
har kört mellan garaget och huset 2 gånger idag ( 40 meter mellan ) och den gick precis som vanligt, när jag sedan skulle åka iväg så kom jag ett par meter innan jag tappa orken i motorn, den fick lite ork efter ett tag tills jag stannade (ca 1 km) och tyckte att motorn gick lite orent så jag slog av den och starta direkt efter och samma fel igen. då den är gammal och har gått 44k mil så har jag inte brytt mej om att byta olja, jag kolla lite snabbt på oljestickan och oljan är svart och det är väldigt lite olja kvar.

Vad kan detta bero på?

Mvh Jonas:D

Smålänning
7 887 Inlägg
12 augusti 2010
Där har du problemet. En bil behöver service även om den är gammal smile

Gör en storservice så går den igen.

Jag gissar att kamremmen kuggat över. Kolla de först, låter som det när du beskriver.

Har en bil på jobbet nu som ska skrotas, han har gjort som du, fast den har gått 52k... All kompression är borta.

Min har snart gått 49k och går som ny smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

54 Inlägg
13 augusti 2010
Bara nyfiken.. Vad går en storservice på? smile

502 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Var ute och provkörde och nu fungerar den precis som vanligt, jag spännde generator remmen då den är nybytt, men annars så har jag inte gjort någonting med den, kan påpeka att i vintras så hände det typ 2 gånger att motorn gick i otackt men sedan startade jag om den och då gick den som vanligt:)

Sök