myran skrev:
camaro67 skrev:
__spaackeel skrev:
Kom igen nu fan? sitta o klaga på att träffen kostade 50kr, jävligt dåligt iaf! Jag tycker Unknown Örebro gjorde väldigt bra träff och alla var jätte trevliga , kom mer än vad jag hade förväntat mig så jag tycker det var lyckad träff för att vara första gången! Hoppas på flera träffar nu, eftersom ja missade allting i sommar
.
Är väll bättre att säga vad man tycker istället för att hålla käften? Och klagar vet jag inte om jag gör. Ger kritik som inte verkar vara uppskattad
Håller fullständigt med.. sägs vad du tycker.. men måste erkänna att det va inte snyggt formulerat.!
Och till diskunionen. Visst ska ni väl få in lite cash. Det kostar trots allt att städa efter och köpa in det som behövs osv.
Men det som bland annat jag och många jag pratat med tycker så kostnaden ligga hos besökarna och inte utställarna.
Jag kan i huvudet komma på ett antal personer som har fina bilar som sagt att dom skulle ställt ut om det inte kostade. Som nu i stället valde att ställa sina bilar på parkeringen eller inte dyka upp alls i stället.
Men alla tycker olika. Va själv inte på träffen för jag va upptagen med annat. Men endå kul att det händer saker i Örebro.
Vill bara lägga upp ett skräckscenario, om det kommer utställande bilar med enbart förare och inga andra besökare, ska arrangörerna stå för hela kostnaden, det är ju trots allt för Örebro man gör någonting, utställare på andra träffar betalar 50:- för att delta i ex. pokalutdelning besökare betalar 20:- för att närvara och det är mycket trevligt, så lite betalt tar dom i Karlstad jag betalar gärna 50-60:- som besökare på deras träff, jag har så svårt att förstå varför det är så svårt att förstå att INGENTING är gratis, inte ens för Arrangörerna.
Dessutom så delas enbart sponsorpriser (inte ens det är gratis för arrangörer bl a bensinkostnad för att hämta dessa) till de som betalt för att ställa ut bilen, på det viset får man en sak till ett värde som överstiger 50:- även om det inte var det man tänkt köpa för den månadens lön.
Lite skrämmande att Ni inte ser det.
Är fruktansvärt mycket ideellt arbete bakom, så frågan är om det är värt att försöka göra något roligt åt bilfolket i Örebro, verkar inte som baksidan av det här kommer fram (otaliga timmar med ideellt arbete och bärande av allt som ska vara med till en träff inte ens 50:- för allt arbete), nu talar jag nog för hela arrangör gänget, den bästa lönen man kan få är att se när människor blir glada och tycker det man åstadkommit är skoj, det är min åsikt man måste som sagt bygga upp en buffert.
Pengar pengar pengar är inte allt men tyvärr nödvändigt ont i såna här sammanhang, försök att sätt mer
värde på gemenskapen och var glad om någon Ni känner får framgång med sin bil eller vinner ett fint sponsorpris, allt utvecklas framåt, även vi.
Mvh
Mariana