Smajly skrev:
Andreas79 skrev:
Dock kan jag INTE förstå varför man ska gå med barnvagnar o.s.v och
annat just vid våra utställningsbilar, det e inte konstigt man lätt kan få
repor på sin bil... och att det lätt kan hända, många går hur nära som helst !
Syftar även på där det är trångt som bara den - just där det är smockfullt
med folk då det är uppvisningar på rakan... det finns faktiskt folk som
är rädda om sina bilar... man blir ju nervös när man ser hur nära folk
går vid bilarna. Gäller även människor som går NÄRA bilarna och har kläder
på sig som lätt kan repa lacken m.m.
Fler som håller med ?
Och fortfarande släpper Vallåkraträffen in många skrotbilar, som verkligen
inte hör hemma där, fortfarande kör många in bara för att få gratis inträde,
det hörde jag ett antal gånger som vanligt där.
Så skärpning på det
Kan hålla med där.. men bilarna som stod längst med flygrakan (även din tyckte jag mig se) stod väldigt nära varandra. Har man vatt på träffen tidigare så vet man att det är uppvisning och publik kommer att stå där och även gå där..
Var det arrangörerna som sade att bilarna skulle stå så nära avspärrningen och att dom skulle stå så tätt ihopa??
När bilarna står så tätt som dom gjorde där är det inget kul att titta på heller för det är för trångt för att gå runt dom.. inte vill man kolla på en front bara.
Det var arrangörerna som bestämde vi skulle stå så ja. Dock var det tillräckligt med plats för
att gå emellan bilarna, däremot anser jag att man inte måste stå supernära bilarna (publiken) och
barnvagnar o djur o allt annat ... ändå oavsett var närmst flygrakan det gäller - publiken alltså.
Självklart medveten om det, men står man inte just nära flygrakan så slipper man det problemet,
men det är ju en slump varje år vart man hamnar med sina bilar, om det är nära flygrakan eller inte.
Så man får hoppas att det löser sig på bästa möjliga sätt framöver på Vallåkraträffen för alla
och allas skull. Så blir det kanon
Arrangörerna sa vi skulle stå så långt bak nära avspärrningarna ja. "kör fram/backa längre bak"
så alla stod i ungefärlig linje med varandra typ.. hade man stått några meter längre fram om
det hade gått så hade folk ändå stått i folksamlingar.. men vissa delar av vallåkra är det kanon
hur bilarna stod uppställt däremot.. men inte överallt.