2355
Sök

Eftersnack: Vallåkraträffen 21-22/8 2010

Pro detailer
417 Inlägg
24 augusti 2010
Orkar inte läsa mer nu men har en sak jag vill få sagt.....polisanmäla för nått som händer när man linar upp för ett illegalt streetrace? Är det inte lite som att skjuta sig själv i foten efter ett bankrån och anmäla kumpanen?
Det är bra att det görs försök att styra upp racen men det ska ju göras av folk som kan, R4F gör ett suveränt jobb här nere, GSR har jag ingen erfarenhet av och uttalar mig därför inte baserat enbart av vad jag läser om dom på forum. Men händer nått under ett rejs så tycker iaf jag att det känns som en jävligt korkad grej att göra en polisanmälan "Hej, jag vill anmäla en som misshandlade mig i lördags kväll" " Ok, var hände detta och varför misshandlade han dig?" "Jo jag skulle köra illegalt streetrace och han stod i vägen........" *doh*

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

737 Inlägg
24 augusti 2010
var är bilderna och filmerna ifrån kvällen/natten i Helsingborg då??

Volvo Nörd
85 Inlägg
24 augusti 2010
Enchzzz skrev:
KHRacing skrev:
Enchzzz skrev:
Vi hitta då en mc polis som va jävligt på hugget för vi fick böter på 1000 kr för att vi varvade för mycket! yikes
Nåt bättre borde dom väl ha att göra såna här kvällar?

OT: vad står det på böteslappen exakt ?

Kommer inte ihåg riktigt. Men har för mig att det står onödigt störande i bebyggt område eller något liknande.

Ja mc-polisen va på hugget men va den enda, han hittade en kille som körde med blåa didoder till regbelysningen som förmodligen åsså fick böter eftersom han sa te han å köra efter honom

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

OLAGBG
596 Inlägg
24 augusti 2010
kevlar_soul skrev:
SkylinePeter, vi blev inte heller bedömda.. Och de har fan inte sett min bil tidigare..

LOL.. Vallåkra är nog det pinsamaste Bilsport arrangemang jag varit på..

bilsport arrangerar inte vallåkra träffen dom är bara sammarbetspartners till träffen

OLAGBG
VOLVO

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
24 augusti 2010
SIR_Pierre skrev:

Undrar jag med =]

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

293 Inlägg
24 augusti 2010
zakademus skrev:
SIR_Pierre skrev:

Undrar jag med =]

massor filmer på youtube bara söka big_smile

1 738 Inlägg
24 augusti 2010
740_mannen skrev:
biltemaanstalld skrev:
740_mannen skrev:
var inne i vallåkra typ 1-2h i lördes va några dryga jävlar uppåt i landet som sprang runt å slog på bilar kastade glasflaskor på vägar å övrigt, och inte blir dom gripna ? men där kommer folk som inte har med träffen å göra en gammal tant som hade glömt dimljusen på fick bötrer bland annat å folk fick blåsa till höger å vänster, plocka in alla jävla fyllesvinen eller håll er till campingen jävla pack, sen finns d ju dom som kan drick å fortfarande bete sig som folk !! men lite drygt att dessa jävla människor ska blanda sprit med något som ska vara så långt ifrån alkohol som möjligt !!! Dont drink and drive osv men va fan drick inte och spring på vägar när det kommer bilar e.tc

Dom kunde slängt något på min bil en gång

dom slog på typ 5-6 bilar innan d kom en jävligt najs S70 lila tror ja den va me stjärnor på en jävligt söt tjej som körde, hon va den enda som reagera och sa till, men d sket dom ju i, men d går ju tills dom kommer till helt fel person, ja hade också blivit vannsing. Men det hjälper ju inte och konstigt va ju att snuten stog typ 10-20m ifrån och bara skiter i det ??? 3 snutar som agerade kommunalarbetare ???

Det var min flickväns Rosa s70 som de slog på, hon klev ut o var förbannad, dock inga märken på bilen men fullt med öl! Jag o 8 kompisar åkte i den stora husbilen framför o undrade vart Tina tog vägen, hon kom ifatt oss senare o berättade allt! Och jag kan lova dom som slog på bilarna att dom ska vara jävligt lyckliga idag, för hade vi sett när de slog på tjejens bil så kan jag säga att det skulle varad det sista de skulle fått uppleva på denna träff!!!!! Var jävligt nära att åka in till valåkra senare sen medans några kompisar o tjejen var på puben! Hoppas inga fick några märken eller skador på sin bil av dessa idioter

MVH

Larmtekniker
307 Inlägg
24 augusti 2010
Bara jag som tycker prisutdelningen var den mest skämmiga jag någonsin varit med om?

/ Wången

420 Inlägg
24 augusti 2010
Glad att jag inte kunde komma smile då vet man vilken träff man ska undvika i framtiden, känner verkligen med er som fick er bil repade och grejer snodda från. Fick tillbaka min bil från lackeringen igår, 3000:- självrisk, inte så värst mycket men känns ändå att betala för något som någon annan har gjort.

Och du som blev misshandlad .. har inga ord =/ .. framför dina barn också.  Krya på dig man.

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Ljudbyggare
170 Inlägg
24 augusti 2010
Volvo-lollungen skrev:
Frostfjord skrev:
Static35 skrev:

+1 . och folk som har med sina hundar till såna "events" lämna hunden hemma

Jag och min fru har ofta våra hundar med. De lider inte av det. De är vana och har inte problem av det. Under vallåkra träffen var våra bilar inte flygrakan och hundarnas svar på varvstopps driften var att somna... Gud vad illa de far. De vill vara med.

Sen ang speakern. LÄR DIG FÖR HELVETE SÄGA DONUTS!!!

Jadu jag tycker dock inte att Hundar passar in bland bilar. själv har man ju fått ett antal rediga repor i lacken pga det och jag tror tyvärr knappast att jag är ensam om det....

Inte alla hundar kan vara bland bilar, precis som alla människor inte kan vara med alkohol. Endel funkar. Och den dagen någon av våra hoppar eller repar en bil avlivas hunden och vi betalar självfallet skadorna. Vår inställning till det.

Men i övrigt håller jag med er andra. Småbarn och kl 0200??? För att ta ett exempel....

50 Inlägg
24 augusti 2010
vill aldrig se gsr nere i skåne igen, gäng idioter

tack till r4f för ett bra arrangemang

och fan vilket knäll det är på bilder, kom ner och titta själv med egna ögon nästa år

jag vill inte att någon ska lägga upp bilder på exempel min bil när jag kör

skyll er själv som inte var på CITY Hyllinge eller COOP

kom kanske ner till nästa år. Helsingborg har flest bil intresserade / per invånare i sverige, räknat i procent

nu är säsongen slut............

3 860 Inlägg
24 augusti 2010
Var bara där på söndagen, men jag tycker träffen var skit kul! Lagom väder för att stå o titta på drift showen till ex, inte för varmt o inte för kallt.. lite onödigt med regn droppparna som kom då o då dock. Stannade inte till prisutd men det verkar inte som om man missade så mycket då.

Det blir nog till att själv ställa ut till nästa år då jag tyckte det var lite glest med v70N wink

Ska försöka slnga upp lite filmer och bilder från Ralphs Däcks drifting Show. Brornsan fick nämligen en o annan härlig bil/film.

EDIT:
Bilder
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=107228

Filmer
http://www.garaget.org/spokenratt/video
Senast redigerat av spokenratt (24 augusti 2010)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

737 Inlägg
24 augusti 2010
Static35 skrev:
zakademus skrev:
SIR_Pierre skrev:

Undrar jag med =]

massor filmer på youtube bara söka big_smile

O just därför förstår jag inte varför vi inte fick ha en seperat eftersnackstråd om kvällen i Helsingborg...

3 968 Inlägg
24 augusti 2010
Mina 574 bilder från Vallåkträffen 22 Augusti 2010:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=188738

1 758 Inlägg
24 augusti 2010
Vem vann "Sveriges häftigaste Volvo"???
Hade tyvärr inte tid att stanna på prisutdelningen, men är nyfiken på vem som tog hem titeln! Fanns ju två, möjligen tre, bilar som var värda titeln, men i vanlig ordning hade juryn lyckats hitta några riktiga skräpbyggen som stod där enbart för att de var "extrema"... Så vem vann egentligen?

205 Inlägg
24 augusti 2010
Andreas79 skrev:
Har även skickat ett mail till ansvariga för Vallåkraträffen, vad tycker ni om detta jag skrivit ?

"Hej

Jag ställde som vanligt ut igår vid japanska bilarna,
det jag vill påpeka är att där avspärrningarna är bakom
bilarna vi ställer ut - ja där trängs folk så man får repor
på lacken på grund av deras kläder o.s.v alltså smockfullt
med folk som gör att de står alldeldes för nära våra bilar,
vet fler som reagade över detta, men detta problem slipper
man om man står i mitten av allting. Av någon anledning
går folk även runt med barnvagnar vid trånga utrymmet,
just närmast flygrakan, detta är ett stort problem enligt mig
och andra... så vi som står parkerade närmst flygrakan
får lida för detta att vi som är verkligen rädda om våra bilar
får repor och annat och även bulor har jag hört folk fått.

Mitt förslag är att ni har japanska bilarna i mitten istället för närmst
flygrakan nästa år... alltså på samma ställe som i år men bara en liten
bit ifrån - jag vill inte ha fler repor i min lack iallafall. Så jag hoppas
ni tar åt er detta och ÄVEN att ni inte släpper in vilka bilar som helst,
gång på gång år efter år gör ni detta, många många skrotbilar måste
jag säga.. och vissa bilar som är HELT original förstår jag och mina
kompisar inte att de kan komma in med
, med tanke på att de inte gjort
något alls med bilarna, träffen blir tyvärr tråkigare då om rena skrotbilarna
och solblekta bilar med hjulsidor o.s.v kommer in, många har klagat på detta
varje år och ändå släpper ni in vad som helst, alltså borde en hel del
bilar köra till vanliga parkeringsplatsen istället för att ställa sig på utställnings-
området.

Jag hoppas ni förstår dessa problem.

I övrigt bra arrangerat och att ni lagt sten vid ingången då det regnar o.s.v,
så det inte blir så kleggigt.

Mvh Andreas

Tacksam för svar !"

hur pass mycket ska man ha gjort med sin bil?
kan va kul o se orginal om de e en udda, speciell bil me, tycker jag

/Tobbe
SLK 55 AMG

Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
24 augusti 2010
rolle23 skrev:
vill aldrig se gsr nere i skåne igen, gäng idioter

tack till r4f för ett bra arrangemang

och fan vilket knäll det är på bilder, kom ner och titta själv med egna ögon nästa år

jag vill inte att någon ska lägga upp bilder på exempel min bil när jag kör

skyll er själv som inte var på CITY Hyllinge eller COOP

kom kanske ner till nästa år. Helsingborg har flest bil intresserade / per invånare i sverige, räknat i procent

nu är säsongen slut............

Tanken har inte slagit dig att det kanske finns folk som VILL ha en bild på sitt egna åk?!

kevlar_soul
24 augusti 2010
Trådstartare
Sak samma, är man delarrangör och är så pass stor, ja då borde det ske bättre..

x40
1 209 Inlägg
24 augusti 2010
schnauz skrev:
Vem vann "Sveriges häftigaste Volvo"???
Hade tyvärr inte tid att stanna på prisutdelningen, men är nyfiken på vem som tog hem titeln! Fanns ju två, möjligen tre, bilar som var värda titeln, men i vanlig ordning hade juryn lyckats hitta några riktiga skräpbyggen som stod där enbart för att de var "extrema"... Så vem vann egentligen?

det va -luuk- med sin s40!!

Volvo S40 turbo.

403 Inlägg
24 augusti 2010
Bodegan skrev:
Någon mer som hittade sin bil utan xc grill efter lördagsnatten? Jävla tattare som inte kan ge fan i andras saker! Blir så sjukt besviken på att folk gör så här mot likasinnade människor som har ett stort bilintresse och många åker långt för att besöka Vallåkra. Detta kostar mig 2000 kr, hoppas du/ni mår bra era kräk!!

http://forumbilder.se/thumbs/df3201085708P8343.jpg

Du är inte ensam... folk från HBG å landskrona skulle jag tro...

Sök