villon skrev:
S40:in är en väldrigt trevlig bil rent prestanda mässigt, drar väldigt gott när turbo trycket kommer. Bränsleförbrukning i snitt 0.85 blandad körning snällkörning/gaspådrag då kör jag på rekomenderad 98 oktan som dessa bilar är optimerade för. Värt att nämna är att s40 är ingen tung bil 1390kg(?) och det känns när man kör.
Rent interiörmässigt är den kanske inte den mest påkostade, men definitivt inte lika plastig som dens japanska konkurenter.
Se bara till att inte överstyla den med kjolpaket etc, då känns det riktigt plastig men det är ju min åsikt.
Enda jag haft problem med är två tändspolar som behövts bytas (vanligt fel på T4) ett motorfäste som nämnts innan är inte det friskaste men annars är det bra. Handbromsen kan vara värt att kolla med.
Sen behöver du inte vara rädd för "lång milare" om du kollar på 2,0t och t4, men leta efter ett fräsht exemplar och lägg krut på det, då bilarna inte är så dyra nu ihäller. En fas 1:a kan vara minst lika fin som en fas 2:a allt återkommer till hur bilarna är skötta tidigare, alla rostar inte.
Lycka till och fråga gärna om det är något annat.