gemini78 skrev:
Om du tycker bilen käns seg och trött kan jag rekommendera att föra den till nån som kan skrämma upp den lite, morsan och dom har en -97 eller 98 250dt som en tidigare ägare har lämnat in och fått bilen trimmad.
Tanken har föresvävat mig, inte så mycket för att den känns seg, med 150 hästar kombinerat med ett par hundra kilo lättare fordon än min gamla kombi gör det redan spännande...
gemini78 skrev:
Kommer inte ihåg vad företaget heter, men har för mig nått motornord eller nått liknande, finns papper på det och kvitton så kan kolla upp det nån gång.
strax under 3000:- för 24 hästar, och 60 Nm. Har redan tittat. Jag hoppas de även ska kunna "väcka" farthållaren, men det verkar inte vara fallet. Om inte, så får det vänta till en senare tidpunkt, om jag känner behovet då.
gemini78 skrev:
Tycker den går nått ruskigt bra för att vara en mercedes diesel, även i fart om man kickdownar med den yler det till från däcken på torr asfallt i lägre farter, bilen ryter och flåsar som en buffel och man hör verkligen hur turbon laddar in i bilen, låter som en lastbil.
Det där med kickdown kommer jag aldrig uppleva, då den jag väntar på att ägaren ska släppa taget om inte är en automatare, men i gengäld hör man turbon mest hela tiden. Redan innan den börjar ladda hör man hur den sjunger. Jag har funderingar på att riva ut delar av inredningen för att tilläggsisolera så jag slipper lyssna på det. Det är kul ett tag, men...
bumpe skrev:
Pratade med lager-råttorna idag och de sa att det inte behövs något extra kablage till farthållare på W202
Vad gör lagerråttorna till experter? Jag frågar eftersom jag hoppas så in i h-vete att de har rätt. Göra hål i en kåpa, montera farthållaren, och koppla en sladd kan jag göra på en halvtimma. Dra en massa sladd, koppla in mig på styrboxen, och snygga till installationen kommer ta en hel dag för mig, eftersom båda tummarna sitter mitt i vänster handflata. (Japp, det ser lustigt ut)
Lager råttorna hade ingen åsikt om vad som behövs för att "väcka" pinnen efter montage? Fortfarande ett besök på Mercedes service center antar jag?
Ni ska ha ett stort tack för visat intresse, jag lovar att återkomma med någon form för resultatrapport. Håller på att flytta in polaren i hans nya lägenhet, när han är installerad ska han börja cykla till jobb, och bilen är min...
B!